Alla inlägg under oktober 2010

Av Sofie - 31 oktober 2010 21:15

Vilken härlig dag (: allting har bara flutit på och blivit så bra!
Dagen började med att jag försökte rejsa igenom Robin Hood filmen för att hinna se typ hela iaf eftersom att jag somnade ifrån den på soffan igår :P typiskt! När jag väl hyr en film så somnar jag! Jag gav upp efter ett tag och insåg att jag hade för mycket kvar för att kunna uppfatta vad som hände, så jag får se den en annan gång igen (: Körde till pappa sen för att hälsa på lite och följa med och hämta Tina på flygplatsen! Söta syster kom hem från en månad i Afrika - kul och se dig igen, har saknat dig! Var och tittade på Lille Lillebrorens fotbollsträning och småpratade med pappa (: Pusslade lite pussel och fick finfina presenter av TIna ^^ Jag fick en jättefin zebraskål!  Lyssnade på allt spännande, fantastiskt, sorgligt och underbart som Tina berättade om resan och fick se måånga fina bilder! Tyvärr smet jag mitt i bildvisningen men hoppas på att få se alla bilder vid ett annat tillfälle (: På hemvägen hämtade jag upp mamma och vi var inom och hälsade på stora Lillebroren på jobbet! Kul med sällskap i bilen och en pratstund med mamma! Jag hann inte komma hem förrän jag fick en förfrågan om jag ville ha lite besök (: så bara en liten stund efter att jag kommit hem kom Alissa och Issa och tog en kopp te, mysigt! Efter att dom hade gått fick jag pratat lite med älsk också innan han skulle åka iväg och jobba (: En härlig dag helt enkelt!


Det är inte många dagar på året som jag träffar hela min familj på en och samma dag, men idag var en sådan dag (: och det gör mig så glad! Ni betyder så mycket och ger mig stor glädje och kärlek i både vått och torrt <3 Och överhuvudtaget bli jag så glad av att bara vara tillsammans med de som jag tycker om (: En dag att minnas och tycka om! 
  

Av Sofie - 30 oktober 2010 22:21

  

Klickade och trixade lite med lite bilder innan på picnik.com (: skojigt att bara prova en massa och detta är ett av resultaten!

  

Av Sofie - 30 oktober 2010 22:02

Älskling har åkt iväg för att jobba natt och jag sitter här själv i soffan (:
Hade egentligen tänkt följa med några från dansen ut ikväll och fira Johan! Hade verkligen tyckt att det skulle vara skoj, längesen jag var med dom på nån fest nu och inte så ofta som jag är ute (: men tyvärr blev det inte av för min del!
Funderade lite fram och tillbaka på hur jag skulle göra och känner att det passar inte riktigt just nu av många olika anledningar. Så det fick bli en hemmakväll ist (: känner mig lite tråkig som väljer att sitta hemma ist, tycker inte att det är jättekul att sitta hemma själv en lördag men jag gillar läget :P med tanke på hur jag prioriterar och vad som komma skall (: Kan vara rätt skönt också, är en hel del trött och matt i kroppen så nu ska jag ägna mig åt "Robin Hood" som jag hyrt och smaka den nya laktosfria glassen med gräddkola och chokladsås smak :D

Glöm inte ställa BAK klockan en timme i natt (:

Av Sofie - 30 oktober 2010 21:53

Just nu sitter jag och småskrattar lite åt Robins :P Helt galet! Maria Lundkvist är gäst där ikväll och visar världens sjukaste partytrick med en kondom! Blåser upp den och snyter ut den genom näsan. Lite äckligt tycker jag, men kan ändå inte låta bli att tycka att det är lite kul och skickligt - jag hade aldrig klarat det!
Kolla in på http://svtplay.se/v/2217722/robins/del_5_av_12 och se avsnittet :P

Av Sofie - 30 oktober 2010 14:53

Mina ögonbryn ser verkligen hemska ut nu :/ När jag var hos Christels hudvård för några helger sen så lovade jag att inte plocka dom förrän jag kommer dit på måndag igen, så ska hon plocka dom då! Men det är verkligen på tok för lång tid att inte plocka nåt alls på två veckor :S så jag fuskade lite innan och tog det värsta (: tänk vad några små hårstrån kan göra skillnad ^^

Av Sofie - 30 oktober 2010 13:14

Man kan inte säga annat än att det verkligen blev en helkväll med Helene igår ^^ När jag slutade på jobbet kom Helene och barnen och hämtade mig, vi handlade och begav oss hem till dom för att laga en mycket smaskig squasch och bacon paj!Vi gjorde iordning pajen och sysselsatte lilla T med att diska samtidigt som vi pratade en massa (: När Helene sen skulle gå och lägga lillebroren så stod jag och Tilde för kakbakandet under tiden, framförallt roligt men också mycket spännande och vääldigt händelserikt att baka kaka med en tvååring :D haha! Vi lyckades mycket bra och hade smet både på magen, armarna och runt munnen när vi var klara :P Vi åt av den goda pajen och sa sen godnatt till lilla T! Smakade på den sega och söta polkagriskakan och självklart pratade en hel massa heela tiden om mycket!  Det allra bästa med att sitta ner och prata med Helene en hel kväll är att vi verkligen pratar ordentligt om det vi pratar om och samtidigt mycket focuserat :D Vi stannar gärna kvar vid samma samtalsämnen och verkligen pratar igenom det till 100 % innan vi går vidare! Det känns så samlat :) Men vi hinner oftast inte prata om allt vi hade velat hinna med och det är ju mindre bra :P men det kommer ju alltid nya tillfällen!
   jag traskade iväg från Helene och hade planerat att ta bussen 01.27 - men den kom aldrig :/ så jag fick vänta ända tills 02.27 då nästa buss kom! Så när jag väl kom hem vid 3 var jag genomfrusen, ganska trött och proppmätt (: Tack vännen, för en mycket trevlig kväll tillsammans!

Av Sofie - 29 oktober 2010 13:32

Har fyllt i önskemål om ledighet inför jul idag (: Så nu är det bara att hoppas på att det blir som jag önskat! Och har precis haft lite rast och ska gå tillbaka till barngruppen nu, sjunga lite och snart äta mellanmål (: När jag slutar idag åker jag till sötaste Helene för en riktigt efterlängtad och välbehövlig pratkväll :D Det ser jag verkligen framemot!

har så mycket jag vill berätta och skriva om!

Av Sofie - 29 oktober 2010 08:20

Godmorgon!

Jag hoppas inte men det känns som att förkylningen håller sig kvar ändå :/ Det ilar i huvudet igen precis som det gjorde förra veckan och känns konstigt i näsan! När vi sprang igår kände jag knappt att jag orkade emellanåt, helt slut. Men motivationen är inte borta för det (: Kämpade oss ända vägen fram så lite sprang vi iaf! Det är ju trots allt höst, så man kan väl egentligen inte vänta sig annat än att vara förkyld! Härliga höst, det är verkligen underbart vackert med alla färger och mysigt med mörkret! Och nu efter helgen blir det ännu mörkare för på söndag är det ju dags att ställa tillbaka klockan (: För min del gör det absolut ingenting, tycker bara det är mysigt - tänk levande ljus, småbelysning och man kopplar av och känner ett helt annat lugn när mörkret faller!

Nu är det dags att jobba! Den långa fredagen idag med arbetstid till 17.30

Ovido - Quiz & Flashcards