Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Denna fredag har jag sprungit, shoppat, pratat i telefon, bakat, skypat, pluggat och ätit en god middag (:

Av Sofie - 18 februari 2011 23:00

Då var det fredag igen :D än en gång så måste jag bara påpeka hur fort tiden går, jag tyckte inte att det var särskilt längesen det var fredag sist!

Jag hade planerat för att trots en sen kväll igår ändå gå upp tidigt idag för att hinna med allt och kunna ta det med ro. Men nej, icke sa nicke när jag väl bestämt mig för att gå upp i tid. De dagar jag tänkt sova lite längre vaknar jag tidigt och idag när jag trodde att jag skulle vakna tidigt utan klocka så sov jag ändå till kvart i tio :P

Men men, det var inte mycket att göra åt det! Jag kände mig iaf utvilad när jag gick upp och det är ju ett plus :) Det är ju faktiskt fullmåne nu och då sover jag som jag vet inte vad, drömmer konsiga drömmar och kan inte somna om kvällarna och är dödstrött. Men utvilad kände jag mig iaf (:

Idag hade jag bestämt mig för att no matter what så skulle jag springa två rundor ist för bara en som jag brukar! Sagt och gjort, det gjorde jag :D Känns himla bra att jag gjorde det och kämpade på, men fyy så jobbigt det var :P haha! Men jag klarade det, det är huvudsaken!

Gjorde mig klar och gav mig sen iväg till shoppingcentret - Chavanne! :) Inhandlade lite nödvändigheter och smått sött till sötisarna hemma som bara inte gick att motstå! Nöjd med min shopping så körde jag hem igen och ringde Bästa Helene :D Hade inte tänkt att prata så länge, det var vi nog ganska överrens om men en timme blev lagom ^^

Pluggade och pluggade en massa franska, samtidigt som jag bakade ett bröd som jag hittat recept på och ville prova! Ett Italienskt bröd med oliver och rosmarin.
Tog en paus i pluggandet och pratade med älskling en stund :) längtar ännu mera massa hem när jag vet att du sitter i soffan en fredag kväll och bara tar det lungt! Men om en vecka sitter jag förhoppningsvis också i soffan med dig :D

Har ätit en god middag med familjen :) en apertiff, middag, ost till det nybakade brödet och creme brulee till efterrätt! Inte illa det och inte det minsta hungrig efter en sådan måltid ^^

 
 
Martina

Martina

18 februari 2011 23:38

Haha full månen kanske är förklaringen till varför jag också har drömt väldigt konstiga, många och verkliga drömma de senaste nätterna! =P

http://baraenlitenblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 1 april 2012 17:37

Jag har verkligen ett stort frågetecken innanför pannbenet idag! Vad kallas det som är mittemellan idéspruta och idétorka?!Om man har en massa ideér, tankar och förslag men man kan inte komma fram till något vettigt överhuvudtaget. Jag hittar inget s...

Av Sofie - 31 mars 2012 23:15

Stök i mitt kök (: välkommen till min tre-rätters lördagen den sista mars 2012 ^^Att ta lång tid, fixa och dona för att sedan överraska och låta andra smaka - det tycker jag är rolig matlagning! Förrätt: Basilika glaserade morötter med lime&ingefär...

Av Sofie - 30 mars 2012 17:15


I det stora, gamla och vackra huset med högt till tak och ett väldoftande kök skulle det denna fredag vara tjejkväll (: I den mysigt, varma matsalen hälsades vi välkommna av värdinnan och slog oss ner kring det gröna bordet! Där vi stannade resten av...

Av Sofie - 29 mars 2012 16:45

till en början var det bara på insidan nu är smärtan både synlig och känslig för beröringIbland, vissa dagar, gör det mer ont än andra dagarSmärta är en del av livet och kommer så förbliDet är tungt att tänka och känna, ta emot ett besked och förstå ...

Av Sofie - 28 mars 2012 19:40

Sveriges Mästerkock :D Mitt enda favorit- och mest omtyckta tv-program! Och idag är det FINAL :D Såå spännande och jag kan knappt bärga mig! Josefine eller Sigrid?! Det är frågan och jag kan inte alls bestämma mig för vem jag verkligen tycker ska vin...

Ovido - Quiz & Flashcards