Alla inlägg under mars 2011

Av Sofie - 31 mars 2011 19:30

Äntligen!
Känner jag mig riktigt frisk och kry ända ut i fingerspetsarna :D Batterierna är laddade. Energin är tillbaka till max, glädjen, viljan och kraften också och det känns så himla skönt!

Så idag var jag äntligen ute på mitt första löppass på mer än en vecka! Som jag har längtat och bara velat men väntat för att minimera risken att dra ut på förkylningen mer än nödvändigt! Och idag kändes det helt rätt att ta en runda :D Supernice! Provade min nya löparklocka också :) har inte ställt in den helt än men ville så gärna prova den lite iaf!

Gjorde av med ytterligare lite av all energi på att åka till cavanne och handla små presenter till helgen ^^ och gjorde mina sysslor!

I morgon blir det styrketräning med tunga väskan som ska följa med hem :) men förhoppningsvis är den inte lika tung som förra gången!

Av Sofie - 31 mars 2011 15:24

Igårkväll såg jag film med Ingrid (: Hon frågade om jag hade lust att se en film och det ville jag gärna så vi bestämde oss för att se "Snabba cash". Jag har varken sett filmen innan och inte heller läst boken men hört mycket om den så det skulle bli spännande att äntligen se vad den handlade om!

Det var en ganska ryslig film. Läskig och hemsk. Men ändå så var den faktiskt bra! Jag började undra lite om det på riktigt kan gå till så som i filmen? I så fall är det ju fruktansvärt och jag tror ärligt att jag egentligen inte vill veta. Att man kan göra så mycket och så dumt bara för så mycket pengar.. det dyker upp en del tankar när man ser sådant! "Snabba cash" var helt enkelt en bra film som är värd att se :)

Av Sofie - 31 mars 2011 10:45

Vilket bra program :D

Jag brukar följa programmet via Tv4Play varje vecka. Och jag måste säga att det var väldigt längesen som jag såg ett program på tv som jag såå gärna vill följa och längtar så mycket efter som jag gör med Sveriges Mästerkock!
   Men jag kan inte riktigt sätta fingret på varför (: Jag tycker det är väldigt intressant med matlagning men sen är det nog faktiskt att jag har börjat fastna för deras personligheter och tycker det är spännande att se när de utmanas i sina kunskaper (: Iaf så blir det bara mer och mer spännande för varje vecka och mest av allt - mer och mer känslosamt!

Längtar till nästa program!

Av Sofie - 30 mars 2011 20:23

Har haft barnen idag på förmiddagen som jag brukar på onsdagarna (: med dans och lunch och därefter blev jag ledig!

När jag är ledig och inte har så mycket inplanerat så blir det så lätt att tiden bara går! Det såg ut att vara lite solsken så jag tog bok och filt för att gå ut och sätta mig en stund, men VIPS så gick solen i moln! Så det blev lite kallt att sitta där ute så jag tänkte om och bestämde mig för att ta en promenad istället (: Tog på skor och väst och just som jag kom utanför dörren så VIPS började det regna! Vad har jag gjort? :P Hela vädret verka jäklas med mig. Jag gick iaf och efter en liten bit tittade solen fram igen så när jag kom tillbaka lyckades jag sätta mig på filten med bok utan varken moln eller regn ^^ Det blev bra tillslut iaf!

Har packat lite för till helgen bär det av mot mitt Sverige igen :D Så nu tror jag nästan att jag är färdigpackad. Det är ju inte så mycket som ska med hem, lite kläder och så bara! (: Längtar!

Av Sofie - 30 mars 2011 15:30

Finns det alltid ett svar på "varför?"
Finns det en mening med allt?
Finns det en förklaring till allt?

 

Jag vill gärna ha det till att det ska vara så. Jag vill gärna veta och få svar. Kunna förstå och veta vad och varför saker och ting är som det är. Jag vill helt enkelt ha en förklaring på allt! Oavsett om det är något av mindre betydelse eller något värdefullt! För att kunna ta något till mig och acceptera det mesta så vill jag förstå. Nya saker att lära in är svåra om jag inte förstår varför. Vissa saker kan jag bara inte acceptera och förstå när jag inte ser någon anledning eller förklaring till det. Andra saker har jag svårt att ta emot och ta till mig om jag känner att jag inte förstår. 

Men frågan är då finns det förklaringar till allt?
Vissa saker kanske bara är så
Men även om det inte finns en förklaring så tror jag att det finns en mening

En mening och en förklaring
Så skilda åt men ändå så sammanflätade

Av Sofie - 29 mars 2011 22:50

Jag tog mig ut i den strålande solen för att ta en lite längre promenad! Längtar så efter att springa, men känner inte riktigt att jag velat göra det den senaste veckan med tanke på att jag fortfarande har ont i halsen. Så det får promeneras istället (: 
  

En brant liten stig  


För ett tag sen hittade jag en liten skogsstig som jag följde en bit men vände sen om så idag tänkte jag att jag skulle följa stigen lite längre och se vart den bar hän. Så det gjorde jag och efter en liten bit hittade jag en lite mindre anknytande stig som ledde uppåt i berget, svängde upp på den och stod plötsligt i en ganska brant backe som aldrig verka vilja plana ut. Bara backe, backe och mer backe! Jag fortsatte med bestämda steg uppför backen tills stigen blev mindre och mindre och tog mig längre in i skogen och tillsist tog den slut vid en större mer plan stig. Fortsatte på den och kom till en liten by med lite hus och hästhagar (: Vände om och försökte hitta en större stig tillbaka istället för den branta men sprang snabbt som attan tillbaka och hittade den lilla branta stigen när jag tyckte mig höra grisar.. "VILDSVIN!" tänkte jag! Jag kan ha inbillat mig :P men sprang i vilket fall och för säkerhetsskull tillbaka och bort från skriandet och grymtningarna!

   
Mitt i backen möttes jag av en ensam liten blomma som stod och solade sig i solen bredvid ett träd!



Jahapp, en rot mitt i stigen minsann! Vilka fynd jag gjorde :P      

 
Det var en mysig, spännande, solig, varm och anstängande promenad som blev ett resultat av två timmars upptäcktsfärd :D Tillbaka efter min tripp placerade jag mig på en filt i solskenet och spenderade resten av dagen där, sola och läste i boken "askungar" (: Hoppas på mer sol i morgon!


  
Den branta sluttningen på backen på väg ner! Syns inte så bra på bild men brant var det :)

Av Sofie - 27 mars 2011 21:15

Efter en helg i aplerna tillsammans med au-pair familjen så är jag nu tillbaka i Divonne!
Det var väldigt vackert i aplerna, inte särskilt mycket snö men tillräckligt mycket i pisterna för att kunna åka och även jag fick göra min allra första åk :)

Har pratat med älskling en liten stund <3 Saknar!

Känner just nu för att lägga mig och sova en god stund tills det är dags att gå upp och ta barnen till skolan! Så i morgon kommer det förhoppnnigsvis lite bilder på de fina vyerna från helgen!

Nu är det sommartid :D

Av Sofie - 27 mars 2011 00:45

På morgonen och förmiddagen var jag och barnen kvar i lägenheten medans föräldrarna åkte skidor! Vi lekte med lera och var ute i den lilla trädgården och gunga och lekte.

  Utsikten framför lägenheten!
 
När föräldrarna var tillbaka åt vi lite lunch och sen åkte jag med Pappa Simon upp till skidorten för att prova stå på ett par skidor och åka lite (: Jag hade ingen aning om hur det skulle gå och OM jag skulle kunna åka något över huvudtaget :P

 
Jag tänkte inte så mycket på det och oroade mig inte precis, tyckte mest att det skulle bli spännande och hade inga som helst förväntningar! Men när jag väl hade på mig skidorna och skulle på liften började nervositeten krypa sig inpå!
Började med att åka lite i en nybörjarbacke, fick lära mig lite hur jag skulle stanna, vad som var viktigast att tänka på och hur jag skulle göra för att svänga!
Tränade lite nerför nybörjarbacken sen åkte vi liften upp på toppen av berget och åkte hela vägen ner för en blå backe :D

 
Wiiie, vad skoj det var när jag väl fick klämm på det :D jag trillade när jag tappade balansen ett flertal gånger och slängde mig i snön en hel del när jag tyckte att det gick för fort! Men så småningom lärde jag mig att uppskatta farten och ta nytta av den istället! Och det var ju så mycket lättare att lära sig "sväng-tekniken" med mer fart! Wiie :D Jag ska deffinitivt åka skidor igen!
Känner mig ganska stolt och det gick verkligen bättre än jag kunnat tro!

Efter en helg i Alperna åkte vi tillbaka till Divonne!
Det var väldigt roligt att jag fick följa med och framförallt att jag fick möjligheten att själv prova åka skidor! Familjen är verkligen snäll!

Ovido - Quiz & Flashcards