Alla inlägg under augusti 2011

Av Sofie - 7 augusti 2011 18:03

Av Sofie - 7 augusti 2011 17:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sofie - 3 augusti 2011 20:00

Vaknade hos mamma efter en natt med mer sömn än den föregående. En morgonpromenad och därefter somrig frukost med mamma och lillebror (: Kan inte minnas när vi åt frukost tsm senast, supermysigt!!

Besökte Morfar idag också (: en kort kort stund var vi inne och bytade några ord med honom innan han sa att vi kunde åka hem för han var så trött. Den lilla stunden är mycket värd och betydelsefull! Och även om det var så kort så känns det som att större delen av dagen tillägnades morfar, vilket bara känns bra!

Älskar er mina nära och kära. Det känns bara underbart att dela dessa sommardagar tsm med trots de tråkiga omständigheterna som råder just nu! Det finns  vissa stunder i livet då man märker ännu starkare än annars hur mycket och vilka som betyder <3

Av Sofie - 2 augusti 2011 23:06

Jag är ganska trött nu. En natt med mycket av allt som i slutändan blev ganska sömnlös. Det är svårt att sova när man tänker mycket, oroar sig och har ovissheten närvarande! Och mitt allt detta var det nån nedrans fluga som tvunget skulle väcka mig så fort jag lyckats somna.

Men trots att natten tycktes lång och att jag vaknade många gånger innan jag väl steg upp så var det ändå på nåt vis så att tiden gick fort. Dagen idag har också gått fort. Vi åkte till morfar idag igen som fortfarande inte är kry och mer än någon av de gånger vi varit där kändes det skönt att träffa honom, prata några ord och bara vara där!

Har lagat mat tsm med mor och bror och nu ska jag lägga mig och försöka sova med ett tryggare lugn än igår och hoppet som starkast känsla!

Av Sofie - 1 augusti 2011 21:00

Hälsade på morfar idag också (: Det känns så bra att åka dit och bara träffa honom och se hur han har det. Även om stunderna inte är så långa och det emellanåt inte blir så mycket sagt så känns det lungt och skönt att bara vara nära!

Även om morfar inte mår så bra och att det på olika sätt inte riktigt är som det brukar vara att träffa morfar så är han fortfarande min MORFAR (: Precis som han brukar så skojar han gärna när han orkar, har samma breda fina skånska och lyssnar och ser på ett sätt som bara han gör!

Hade en mysig kväll med mamma och Björn sen när vi kom hem igen. Vi hade en lång natt tsm där tankar, oro och ett hopp som aldrig dör höll oss vakna.

Av Sofie - 1 augusti 2011 20:00

Att vakna klockan kvart i tio när man tänkt sig att gå upp klockan åtta en dag när solen för en gångs skull skiner en av dessa sommardagar, då känns det lite tråkigt att inte lyckats komma upp när klockan ringde. Men det var ju inte mycket att göra åt det,  bara njuta av sovmorgonen och det vackra vädret med en morgonpromenad innan jag gjorde mig klar för att åka till stan (:

Mamma och jag tog en sväng på stan med lite ärenden och handlade med oss finfin frukt och grönsaker med oss hem! Vad jag älskar att gå på torgens småsten och titta på allt som solen förgyller - alla de fina färger på allt vad jord och träd har att erbjuda!

Vi kom precis fram till busshållplatsen för att ta bussen när stora regndroppar i allt fler antal börja falla från skyn. Vi lämnade regnet bakom oss och väl hemma satte vi oss i solen tsm med de nya grönsakerna och fikade!

Ovido - Quiz & Flashcards