Alla inlägg under oktober 2011

Av Sofie - 31 oktober 2011 19:15

Fantastiskt smidigt att efter en förmiddag i skolan, traska till tåget och åka raka vägen hem till pappa (: inget byte och ingen vänta, bara åka och sen vara framme! (: Så praktiskt om jag får och vill hälsa på lite!

Fick pluggat och gjort några rader på min tenta och gick sen ner till affären för att handla lite. Även idag fick jag äran att laga maten och eftersom det var Halloween så fick det bli biff-spindlar med mozzarella-spöken och ungsrostad pumpa tillsammans med lite andra rotkompisar :D  



Pappa och jag hjälptes åt (: åt tillsammans och jag pluggade lite till innan det blev chokladmousse med "splatt" till efterrätt :P och ännu mera plugg. Bara längtar tills den här tentan är färdigskriven! Känns hela tiden som att jag är nära ett slutgiltigt resultat men det finns så många små detaljer på vägen!  

Av Sofie - 30 oktober 2011 19:45

Steig Larssons triologi:

  • Män som hatar kvinnor
  • Flickan som lekte med elden
  • Luftslottet som sprängde

Filmerna är enormt bra men böckerna är bättre!
Första filmen är enastående och andra boken är bäst!

Enligt min mening och som helhet är böckerna och filmerna är enastående!
Jag facineras, skräms, fängslas, glädjs, förargas, gråter och skrattar åt innehållet!
Alla delar, alla format - de är oerhört rörande och bra!

Annelie och jag såg sista filmen tillsammans denna söndag! Det är inte många filmer som är så bra som är gjorda utifrån en bok.

 
Av Sofie - 30 oktober 2011 19:00

Vaknade tidigt på morgonen och åt frukost tillsammans med de andra!


Kramade om lillebror som åkte iväg och kommer vara både, dagar och veckor. Kommer bli ganska tomt och tyst här hemma! Men önskar honom all lycka och hoppas att han kommer trivas!


Resten av dagen satt jag verkligen nergrävd i böcker och dokumentet som slutligen ska bli en tenta! Tycker om att kunna göra det i lugn och ro, men att sitta så många timmar med några småpauser då och då, det blir man ganska så trött av. Blev iaf nöjd och kändes himla skönt att få gjort så mycket!  Tog en lång paus tillslut och lagade lite mat (: Paella på mitt eget vis! Olika sorters korv, ingen safftan, tomat och broccoli!



 


Av Sofie - 29 oktober 2011 18:45

Den här lördagen, den bara var - kom och gick! Frukost med pappa-familjen och bara ta det lungt och sitta kvar (: Satt kvar länge vi köksbordet, drack kaffe och bara småprata och sen körde pappa mig hem!

Det är verkligen stor skillnad att stiga upp vid tio en helg-morgon i jämförelse med klockan fem en skol-morgon :P plötsligt, utan att jag hann reagera var ju det redan eftermiddag. Cyklade med mamma och handlade lite inför kvällens lyx-middag som jag och lillebror Björn fixade :D Baconinlindad fläskfile med ciderkokta rotfrukter!

 

Broren min har åkt iväg för en tid framöver så vi skulle äta lite extra gott tillsammans kvällen innan hans avfärd! Räkmacka/smörgåstårta till förrätt, fläskfilen till huvudrätt och Mannerströms äpplekaka till efterrät ^^ Det var verkligen en mysigt lugn lördagkväll med familjen! Det kändes extra lyxigt att sitta tillsammans.

Kvällen fortsatte med massa plugg, hela kvällen. Inte det allra roligaste en lördag, men jag vill bli klar så snart som möjligt och slippa stressa så det fick bli så!

Av Sofie - 28 oktober 2011 18:30

Lånade cykel och cyklade backe upp och backe ner för att komma hem till sis :D där idol redan hade börjat och de andra var bänkade i soffan! Jättetrevligt att få träffa Tinas vänner och vi hade en riktigt trevlig kväll! Eftersom att det var Idol-mys så tittade vi såklart på idol och spelade lite spel - med vilda gester :D superkul och Tina och jag vann!

En helt bra fredag som var alldeles mysig!

   

Av Sofie - 28 oktober 2011 17:00

Fredagkvällen inleddes superbra med lite familjemys med Pappa, Milo och lillebror Rasmus :D Toppen!
Efter att ha åkt buss och pluggat i nån timme kom jag fram till pappa och familjen där (: handling och matlagning stod på schemat så efter en kopp kaffe traskade vi iväg och handla!

Till min lycka skulle jag få laga maten :D jag tycker verkligen att det är en fröjd att skapa och prova nya saker. Denna kvällen stod kyckling med mango-chutneysås på menyn som huvudrätt och varm banan med choklad som efterrätt ^^
Maten blev verkligen uppskattad och det är ju extra skoj att laga när det blir bra och alla känner sig nöjda :) en bra start på fredag kvällen!

 

Av Sofie - 28 oktober 2011 12:25

Två koppar kaffe och en timmes plugg och sen gav jag mig ut i morgondimman för att springa en runda (: Härligt att komma igång direkt på morgonen! Jag brukar inte springa på morgonen men det var riktigt skönt!

 


Fixade mig iordning och cykla hem till Lisa (: och där var redan Jenny och söta lilla Thor på plats! Har nästan precis kommit hem från en mysig och trevlig brunch-fika med de två barndomsvännerna. Skrattat och blivit underhållen av Thor som växer så det knakar ^^ han är verkligen så söt! Och det är verkligen underbart att träffa "gamla" vänner och även om det var två månader sedan som vi sågs alla tre så känns det som igår! Vilken bra start jag fått på min fredag :D

Känns verkligen som att jag hunnit med mycket och klockan har bara tickat förbi halva dagen! Fredagen är inte slut och det finns massor kvar att se framemot! Nu ska jag ta nästa språng i dagens schema (: Väskan är packad och jag ska gå mot bussen som ska ta mig till pappa! Där det väntas matlagning och Idol-mys med syster :D Trevlig helg!

Av Sofie - 27 oktober 2011 18:57

Ojoj vad det känns som att jag kluddar till allt mer och mer för varje ord jag skriver!
Har försökt knåpa ihop lite mer på tentan och har fått ihop två sidor som jag känner mig nöjd med, men frågan är - är det tillräckligt? och är det inriktat på det som förväntas? Gah, knepigt värre.

Men men, nu lämnar jag tentan för idag tror jag. Ska cykla en liten sväng och sen svänga bort till dansen :D Skönt att få tänka på nåt annat en stund!

Det har verkligen varit en dov, fuktig och mörk höstdag idag!
  Naturen med dess vackra höstprakt är lika vacker oavsett!

Ovido - Quiz & Flashcards