Alla inlägg den 26 december 2010

Av Sofie - 26 december 2010 21:45



Nu är julen färdigfirad :) Igår vad sista dagen som jag firade jul!
Det har varit en väldigt mysig, lugn och behaglig jul. Och det känns som att det har funnits mycket tid att träffa alla och umgås mycket utan att behöva rusa iväg för att fira vidare :) Även om det ett tag blev lite stressigt så löste det sig bra så det blev lugnt och trevligt iaf!


Jag tycker verkligen jättejätte mycket om julen och allt vad det innebär med att fira jul :) Att det blev en vit jul gör jättemycket - julkänslan förstärks så mycket av snön! Men mitt uppe i allt tycker jag att man ibland glömmer bort hur mycket snön uppskattas för skulle den inte varit här hade man tänkt mycket mer på att det inte blev en vit jul :P så det är jag himla glad för att det blev, det gör så mycket! All den goda maten (i lagom mängd så jag har inte hunnit tröttna), julgranen, klapparna, mörkret, många att tycka om, chokladen, de tända ljusen och kalle anka :D jag saknade inget av det den här julenhelgen!


Så nu tänkte sammanfatta min julhelg här nedanför i olika inlägg, lite grann från varje dag så här nu i efterhand :)

Av Sofie - 26 december 2010 19:45

även lilla smulan var mycket glad över att öppna julklappar :)


Så idag skulle vi äntligen ha julfika hemma hos mamma :) Jag gick hem till mamma på förmiddagen, där fikan stod framdukad och bara väntade på att vi skulle slå oss ner och hugga in! Vi förflyttade oss sen till soffan för att ge varandra julklapparna :) Jag fick jättemånga :P haha! Lia gla för juleklappar som för tjugo år sen! Bla. superfin ljuslyckta, tee och ett plättjärn - taack snälla mor och bror <3 Jag stannade en stund till hos mamma innan jag gick hem till älsk! Lagade mat och såg en mycket spännande film på tv - true lies! Det går som bäst tv-program nu när det är jul :) Försökte planera lite inför nyår också men vi kom inte så långt :P så det får vi väl fortsätta planera ikväll!

Ovido - Quiz & Flashcards