Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Utflykt till ett blåsigt Danmark!

Av Sofie - 19 mars 2012 23:15

  
Tåget direkt efter skolan, raka vägen från Krisitanstad till Köpenhamn!

Tillsammans med Michaela, Ida och Jessica åkte jag till Danmark för att göra en del av vår gruppuppgift - en fältstudie med observation! :D

Det började lika bra som det fortsatte - med massa skratt ;D

   

Framme! :D dags att entra staden.



Tanken var att vi skulle observara tjejers bemötande sinsemellan, deras stilar och kroppsspråk och att detta skulle göras på cafe1 Inte ett ENDA cafe där det satt några gäng tjejer, det var mest svenskar och medelålders överallt!
Tomt..
     

Så efter några timmars letande efter ett cafe med mycket ungdoms-tjejer tog vi en Pölse-paus i det blåsiga vädret,mitt på torget och studerade folket i allmänhet istället!



 


Inte bara det att det blåste, det blev kallt efter att ha varit ute en massa timmar också och vi hade ju tänkt oss att sitta inne och titta på vår målgrupp! Det tittades mest på folk i allmänhet och en liten kik på kläder här och där runt om på ströget :P Jättemånga finfina butiker med kläder, assocerarer och prylar - titta och drömma! :)

Vilken toppen dag vi hade :D  Vilken härligt bra eftermiddag vi hade! Blåsigt värre, massa skratt, tokigheter och även en hel del allvar - en bra blandning av allt (: Det var bara uppgiften som inte lyckades lika bra, blev inte riktigt så som vi tänkt oss men vi gjorde det vi kunde iaf!



  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 1 april 2012 17:37

Jag har verkligen ett stort frågetecken innanför pannbenet idag! Vad kallas det som är mittemellan idéspruta och idétorka?!Om man har en massa ideér, tankar och förslag men man kan inte komma fram till något vettigt överhuvudtaget. Jag hittar inget s...

Av Sofie - 31 mars 2012 23:15

Stök i mitt kök (: välkommen till min tre-rätters lördagen den sista mars 2012 ^^Att ta lång tid, fixa och dona för att sedan överraska och låta andra smaka - det tycker jag är rolig matlagning! Förrätt: Basilika glaserade morötter med lime&ingefär...

Av Sofie - 30 mars 2012 17:15


I det stora, gamla och vackra huset med högt till tak och ett väldoftande kök skulle det denna fredag vara tjejkväll (: I den mysigt, varma matsalen hälsades vi välkommna av värdinnan och slog oss ner kring det gröna bordet! Där vi stannade resten av...

Av Sofie - 29 mars 2012 16:45

till en början var det bara på insidan nu är smärtan både synlig och känslig för beröringIbland, vissa dagar, gör det mer ont än andra dagarSmärta är en del av livet och kommer så förbliDet är tungt att tänka och känna, ta emot ett besked och förstå ...

Av Sofie - 28 mars 2012 19:40

Sveriges Mästerkock :D Mitt enda favorit- och mest omtyckta tv-program! Och idag är det FINAL :D Såå spännande och jag kan knappt bärga mig! Josefine eller Sigrid?! Det är frågan och jag kan inte alls bestämma mig för vem jag verkligen tycker ska vin...

Ovido - Quiz & Flashcards