Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Sofie - 16 mars 2012 21:15

Jag har pratat i radio :D Och varit med under ett helt program!

 

I fredags var jag med som Sidekick på SR P4 under programmet "Hallå Skåne" :) Att vara Sidekick innebär att man få komma dit och sitta med som gäst och representera lyssnarna, titta runt i huset, säga hej till alla möjliga, se hur det fungerar med alla knappar och datorer (: Och bäst av allt så får man sitta där i studion, vara med under hela programmet, ha egen mick och lurar, känna spänningen och bäst av allt - få uppleva hur det är att prata i radio!
    Jag fick bland annat möta en dinosaurieforskare (visste inte ens att man kunde bli det) - fashinerande och verkligen overkligt intressant. Kapten från Södra Skånska Regementet var också med och pratade om Soldat 2012, snacka om upplevelse att vara soldat!! Sist men inte minst fick jag också möta en naturfotograf :) 


 
 
När jag lämnade radio-huset var jag verkligen fylld av positiv energi :) Eftermiddagen på P4 gav verkligen mycket! Det var både spännande, pirrigt, intressant och väldigt trevligt! 

 


Min nya förhoppning är därför att jag ska i mitt framtida liv kombinera den utbildning jag går nu med media, journalistik och förhoppningsvis då kunna göra det via radio :) Jag älskar att skriva, möta människor, prata, berätta, ställa frågor och få andra att må bra - då kan det väl inte passa bättre med en radiopratande-folkhälsopedagog :D 
 

Här kan man ta och lyssna på poddarna med Dinosaurieforskaren och kaptenen, där jag sitter med och pratar lite grann ^^

http://sverigesradio.se/sida/arkiv.aspx?programid=2162


 
"Min" plats med micken och lurarna :)

Av Sofie - 16 mars 2012 08:04

Att nudda marken
hitta fotfäste
och ta ett steg
men ibland är det härligt att sväva en liten stund

 


en ständig stid
en inre kamp

Ovido - Quiz & Flashcards