Alla inlägg under december 2010

Av Sofie - 23 december 2010 11:30

   Min telelur är tillbaka :D jag är såå glad!
Jag trodde inte att jag skulle ha saknat den så mycket, för jag har verkligen varit nöjd med den rosa som jag haft och tyckt att den funkat hur bra som helst men nu när MIN telelur kom tillbaka och är alldeles ny så märkte jag igår när jag börja använda den igen hur mycket jag saknat den ^^ mest av allt har jag saknat den fantastiska kameran som den har! Den är verkligen super :D Så igår smög jag runt här hemma och tog lite juliga bilder! Så det blev en liten bonusjulklapp till mig själv eftersom jag hade ställt in mig på att inte använda teleluren mer men nu ser det ut att bli så iaf :D

Av Sofie - 22 december 2010 22:08

Jag känner inte riktigt att jag hinner med!
Det känns som att jag har mer att göra nu när jag är ledig än vad jag har att göra när jag jobbar :P En stor anledning kan ju vara att det är jul och som sagt så har de senaste dagarna gått åt till att mest fixa klappar! Eller så är de så att när jag är ledig så tror jag att jag har all tid i världen och att jag ska hinna hur mycket som helst :P men så är det ju inte riktigt, men det fattar jag aldrig förrän jag blir frustrerad över att jag inte tycker att jag hinner med och måste börja prioritera (: Det är mycket som ska göras och mycket som jag vill göra! Det blir ju inte lättare av att jag hela tiden kommer på mer och mer som jag vill hinna med :D det är kul att ha att göra men till en viss gräns! Efter att ha kopplat av en stund i soffan tsm med älsk så känner jag mig inte lika uppe i varv av allt jag vill göra.

Det är nog en stund av lugn och ro som behövs för att uppskatta det som händer just nu ist för att tänka på det jag INTE gjort :)

Älskar dig mitt hjärta! Det är du som plockar ner mig på jorden och får mig att andas, ta det lungt och ta till vara på stunden mer än vad jag själv gör och inser att jag behöver! Du gör det utan att säga något, det är bara din närvaro som får mig att hellre vilja koppla av tsm med dig <3

Av Sofie - 22 december 2010 20:07

Att tiden, timmarna och dagarna kan försvinna så i ett nafs när man är fullt uppe i att fixa klappar ^^ Tänk så mycket tid det tar och så mycket energi, tankar och ork man lägger ner på att tänka ut,fixa, hitta, handla och slå in alla dessa gåvor! Men det kan det verkligen vara värt eftersom det är till alla dom som jag tycker så mycket om :D Jag har varit ledig hela denna veckan och mer än hälften av dagarna har gått åt till att handla julklappar :P

   Idag har vi varit på Nova större delen av dagen :) Och nu ska alla klappar vara färdiga! Och en del av mina blev också köpta :P men vad vet jag inte, hihi! :D  Men är lika nyfiken som jag var när jag var liten! Jag fick också handlat en massa på ÖB som jag kommer behöva det närmaste halvåret :)   
  I morgon ska klapparna slås in och rimmas ^^ det är en av de mysigaste förberedelsena inför julen!

Av Sofie - 21 december 2010 20:30

Jag åkte in till stan idag också :) Hade lagt undan lite klappar som jag skulle fundera över så jag åkte in och handlade de sista idag och var riktigt effektiv! Så jag var hemma igen vid ett och tog en fika med älsk innan vi gav oss av till Hammarlunda för en liten kalasfika och gratulera :) Hemma igen hade vi en mysig kväll i soffan och la oss tidigt! Man blir lite trött av att vara uppe tidigt och fara iväg en massa när man har semester :P


Det är verkligen så himla vackert och mysigt med all snö :D det är uppklyftanden och lyser upp i denna lite mörka tid! Men mest av allt är det glittrande vackert och mysigt! Även om jag vet att det är väldigt kallt med snö så ser det ändå så varmt och bomulligt ut ^^

Av Sofie - 20 december 2010 20:15

Första dagen på semestern, fyra dagar till julafton och massa att göra!
I dag var jag hos optikern på morgon och provade halvhårda linser som jag ska ha sen :) Jag grät i en kvart för att det sved som tusan, men man skulle vänja sig sa optikern och det hoppas jag verkligen! När jag skulle gå därifrån så fick jag veta att mina nya glasögon kommit :D Weii! Vilken tur, och jag blev jätteglad, nu kan jag äntligen se ordentligt! 
  Efter optikern gick jag en runda på stan :) Hämtade min telelur som varit på service - fick en helt ny telelur :D hihi! Handlade lite julklappar och julkappspapper! Sötaste Jenny kom in till stan och tog en fika och babblade en massa innan vi begav oss hemåt :) Och senare på kvällen blev det äntligen dags att baka pepparkakshuset tillsammans med Marcus! FInfint med stora hjärtfönster och ljus inuti :) 

Av Sofie - 15 december 2010 13:56

ÄNTLIGEN :D igår fick jag tillslut bakat mina pepparkakor! Det blev både några lite för tjocka och några tunna :) Men jag bakade inte hela degen för jag ska spara lite till huset som jag ska baka någon annan dag ^^
  Innan jag kom hem och satte igång med mitt pepparkaksbak så var jag hos bästa frisörerna och blev urtjusig i håret! Bestämde mig för att att bland in lite mörka slingor denna gången också och klippa lugg :) annorlunda - men jag är verkligen mycket nöjd!

Av Sofie - 13 december 2010 13:33

Tänka sej, det är Luciadagen idag (: Det är mysigt tycker jag!
Lite synd att jag började alldeles för tidigt för att hinna se "det stora luciatåget" på tv:n i morse. Annars är det alltid lika mysigt och en tradition att alldeles nyvaken sätta sig i soffan under en filt, äta frukost och se lucia (:
För första gången någonsin är det här första året som jag själv inte kommer gå något luciatåg! Mer än det tåget vi ska ha med barnen :) Det känns lite konstigt faktiskt, att inte ha övat en massa sånger, vara lite nervös och få klä sig i särken ^^ Men lucia är det iaf :D

Glad lucia!

Av Sofie - 12 december 2010 21:06

Idag tänder vi tredje ljuset :)
Det är verkligen mysigt och speciellt med advents-söndagarna!

Den här söndagen har jag tagit det lungt och gjort sånt som jag hela veckan längtat efter att få tid att göra! Lyssnat på traditionell och mysig julmusik, slagit in paket, målat en målning och sprungit en runda :) Det var verkligen längesen jag sprang, otroligt skönt att bara komma ut! Men idag hade det nog gått fortare att åka skridskor genom byn istället för att ha löparskorna på fötterna :P har också fått städat lite, iofs en sån sak som jag inte längtat lika mkt efter men det är alltid lika skönt när det är gjort ^^ Min underbara pappa ringde en liten stund också så vi fick pratat lite, det värmer alltid lika mycket att höra pappas röst <3 Var hemma hos älsklings mamma på god middag och lite lussefika så här dagen innan lucia :) Mysigt och väldigt skönt att slippa laga mat en söndag!

Nu är jag totalt slut i huvudet och har ont i ögonen av all koncentration! De urkassa glasögonen har jag lagt för dagen och ska vila ögonen tills i morgon då en lång arbetsdag med luciafirande väntar (:

Ovido - Quiz & Flashcards