Alla inlägg under december 2010

Av Sofie - 11 december 2010 19:23

Idag har jag haft glasögonen hela dagen :) Det har funkat hyfsat bra ända tills jag satte mig vid datorn och blev jätte frustrerad över att jag skrev fel hela tiden, för att jag missbedömmer och trycker på fel knappar :S
Jag försöker hela tiden omedvetet anstränga mig och koncentrera mig för att kunna se bättre, för att jag vet att jag kan det men hur mycket jag än försöker så blir det inte bättre :/ Och det är inte konstigt med de här gamla glasögonen! Det värsta av allt är att det påfrestar mitt humör, allt tar längre tid, jag måste fokusera mycket mer, allt som är FÖR nära och FÖR långt bort blir bara suddigt :S Kan inte förstå att jag kunnat vara utan både linser och glasögon innan.. känner mig tom rädd för att trilla och halka när jag var ute och gick och inte riktigt kunde se marken klart. Känns ganska tråkigt och jobbigt just nu, synen påverkar verkligen mycket!

Verkligen superskönt att vi varit hemma typ hela dagen :) så jag hinner vänja mig! Har mest sett på tv, stickat lite och varit ute och kört! Tagit dagen som den kommer ^^ och köra bil kan jag ju glömma med de här brillorna. Ser inte ett dugg vad det står på hastighetsskyltarna ens förrän vi passera dom!

Nu väntar en lugn och mysig kväll med god matt och soffmys med älsk <3

Av Sofie - 11 december 2010 16:45

Jag har äntligen hittat två par glasögon som jag vill ha :D och som jag tycker är finfina! Efter mycket letande så känner jag mig nöjd. Så det enda som återstod  för att kunna beställa de här glasögonen var en synundersökning! Men det var inte lika lätt som jag hade trott.. 
   Så igår var jag hos optikern på undersökning för andra gången eftersom att de inte kunde göra något första gångern, för något var fel. Då visade det sig att jag har fått något på min högra hornhinna som gör att den typ svullnat och att ljuset reflekteras fel och försämrar då synen mycket. Och det är även en begynnelse av detsamma på det vänstra ögat :/ och inte bara det, jag fick också veta att blodkärl börjar tränga in och fram i ögonen, vilket tydligen inte är alls bra! Allt detta ska alltså bero på att jag har fått fel sorts linser av min förra optiker och är inget jag har orsakat själv. Det var skönt att höra att det inte är mitt eget fel iaf men ändå tråkigt att det har fått bli så här.. Men det ska gå att fixa till!
   Det jag fick besked på nu är att jag har LINSFÖRBUD i en månad :S och ska sen få halvhårda linser! Och det betyder att fram tills jag får mina nya glasögon - om  ca 10 arbetsdagar, ska jag använda mina gamla glasögon och med dom ser jag INGENTING! Men de är bättre än inget iaf och jag får väl vänja mig vid att allt kommer ta längre tid med tanke på att jag missbedömmer avstånd hela tiden och allt på långt håll är suddigt :/ Känns inte särskilt positivt just nu!

Av Sofie - 10 december 2010 17:30

Så var det helg igen :) Och idag är det bara två veckor kvar till det är julafton, kan inte förstå att det har gått så fort! Det var ju inte längesen det var november - men den månaden bara försvann. Ikväll ska jag och älsk äta sushi som jag ska köpa med hem (: muums! 
    Det är ju Idol finalen ikväll och eftersom vi inte har bestämt något annat så ska vi antagligen se den :) spännande! Resten av helgen är inte heller särskilt planerad så jag får väl se vad som händer och vad som blir gjort :) Kanske ha julmys med att baka pepparkakshus? Skriva julkort? Eller sticka lite? Städa behövs nog också.. :P Iaf så är det Toppen att bara vara hemma med älsk :D
   Skönt att bara kunna njuta av helgen och vänta och se vad som händer efter en vecka med massa som ska fixas hela tiden! Det tar på krafterna att ha mycket att tänka på, mycket att komma ihåg och mycket att göra hela tiden.


Välkommen härliga helg :D

Av Sofie - 9 december 2010 20:45

Var sist på jobbet i onsdags och först på jobbet på torsdagen!
Då känns det som att man inte har mycket annat att göra än att jobba (:
Hann bara komma hem med världens huvudvärk, laga mat, äta och se lite tv innan det var tid att gå och lägga sig för att gå upp tidigt! Men det var jag själv som erbjöd mig att komma tidigare för jag tar gärna emot lite extra timmar!

På torsdagskväll hade vi lite julkväll med alla på jobbet :) Skulle egentligen ha lite möte också men det blev inte, skönt tycker jag! Mycket trevligare att bara sitta och prata, dricka glögg, äta god landgång och ha lite tävlingar! En trevlig kväll med kollegorna helt enkelt (:

Hade turen att få träffa älsk när jag kom hem <3 innan han skulle iväg och jobba natt!

Av Sofie - 8 december 2010 13:40

Det står en JÄTTESTOR godisskål i personalrummmet och jag stänger ikväll (: kan den vara slut i morgon tro?! :P hahaha!

Var uppe lite tidigare i morse än vad jag egentligen behövde! Kände att det kunde vara skönt att ta det så lungt när jag hade sovmorgon, äta frukost i lugn och ro och se julkalendern - Gyllene Knorren :) Jag kan inte hjälpa det men jag tycker verkligen att det hör till att se julkalenderna i väntan på julafton! Det är inte så att jag absolut måste se den, men just att se den på morgonen är extra mysigt ^^ som när jag var liten! Och detta året är den faktiskt väldigt bra, till skillnad från de senaste åren :) och kul att veta vad den handlar om och kunna prata med barnen på jobbet om den!

Stänger idag! Ska bums hem och ha en lugn kväll hemma och försöka fixa lite med julklappsfixet :) ojoj, snurrar i skallen av allt som jag vill hinna med och göra!

Av Sofie - 6 december 2010 17:15

Nu är första flygbiljetten bokad!

Av Sofie - 5 december 2010 14:54

Hur kan man fortfarande vara trött och känna att man skulle kunna somna när som helst när det bara är fyra timmar sen man steg upp och har sammanlagt sovit minst 22 timmar på två dygn!? :/ Det är lite skrämmande.

jag tyckte det skulle bli jätteskönt att äntligen ha en helg utan så mycket planer, att bara kunna ta det som det kommer :) Och med facit i hand så har det verkligen varit det bästa! Jag tror inte att jag hade orkat med att göra så mycket mer än att bara slappa ^^ och helt ärligt så är det nog inte så konstigt heller utan snarare det jag behövde!

Så nu när jag väl visste att jag inte behövt göra nåt så har jag slappnat av totalt :) men att jag fortfarande är trött är ju lite märkligt.. eller så är jag fortfarande inne i tanken att jag bara ska ta det lungt så då låter inte kroppen mig att piggna till för då får jag för mig att göra en massa ist :P ELLER så har jag sovit för MKT så att jag är helt försoffad! 

Hade tänkt att baka lite pepparkakor och pepparkakshus idag :) men just nu har jag ingen lust, kanske känner för det senare när jag vilat mig lite i soffan ^^ har iaf dammat, diskat och tvättat lite så nu ska jag ladda batterierna lite!  

Av Sofie - 5 december 2010 13:31

Tänk, det är redan december (: Massvis med snö, den andra advent och julen närmar sig med stormsteg!

Det är så mycket som händer och som ska hinnas med hela tiden så jag själv hinner inte riktigt med emellanåt :P och jag hinner framförallt inte skriva så mycket som jag skulle vilja! Egentligen känner jag väl inte att jag måste skriva bara för sakens skull utan mest för att jag VILL för att få loss lite tankar, känslor och spara på minnen genom att skriva om allt som händer (: Så därför får det bli en liten uppdatering nu från de senaste dagarna!

Ovido - Quiz & Flashcards