Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Sofie - 2 oktober 2010 23:59

Jag barnsligt förtjust i att fylla år o tycker det är lika kul varje år ^^ fråga mig inte varför för det kan jag inte riktigt svara på! Jag har haft en fantastisk födelsedag tsm med älsk - mysigt, lugnt, roligt o mycket av otroligt god mat :) det kunde inte bli bättre! Tack alla söta för fina gratulationer :D jag längtar redan till nästa år :p är jättenöjd med min dag, tack älskling för att du finns o gjort MIN dag oförglömlig o strålande <3

 
Av Sofie - 2 oktober 2010 16:06

Till min stora lycka har älskling bjudit mig på en hotellweekend så här bor vi under helgen för att fira min efterlängtade födelsedag :D har aldrig bott på riktigt hotell innan - vita mjuka lakan, röda mattor, hissar, maffiga frukosten serverad på rummet o bara njuta o ta det lungt ^^ en toppenfödelsedaag! Just nu smuttas det på en engelsk cider o ikväll väntar en trerätters med trubadur - mys!!

 
Av Sofie - 2 oktober 2010 15:45

Nu äntligen ska jag samla ihop till en liten sammanfattning med bilder från min födelsedagshelg på hotellet tillsammans med älsk!

Helgen började med att älsk hämtade mig på jobbet och så bar det av (: Innan vi kom till hotellet stannade vi till för att äta vars en super god pizza! Mums!

  
Väl framme på Hotellet på vårt rum fanns förrutom den bomullsmjuka sängen ett finfint bord uppdukat med champange, exotisk frukt och choklad (: Verkligen supermysigt och romantiskt! De var en av de bonusarna som man fick i Love-paketet som älskling köpt till i bokningen på hotellet! Så fredagskvällen tillbringade vi i den för oss stooora sängen med tv tittande, morgonrockar, mumsande på godsakerna och som alltid somnade vi tidigt!


På födelsedagen (lördagen) vaknade jag av en puss och ett grattis ^^ Jag är uppväxt med traditionen att få frukost på sängen på födelsedagen och det ville jag gärna ha även detta året så vi hade på kvällen innan fyllt i en lista på vad vi önskade till frukost och vilken tid så en lite lagom stund efter att vi vaknat knackade det på dörren och inrullandes på en vagn kom frukostern :D som älskling tycker är en av höjdpunkterna när man bor på hotell och det kan jag nu i efterhand hålla med om xD RIktigt gott var det iaf och jag har aldrig någonsin ätit så mycket till frukost och ändå orkade jag inte äta hälften av det jag beställt! (frukosten på rummet var också en del i love-paketet)


  

Detta blev min frukost och det jag orkade av allt som fanns :D nöjd, glad, mätt och belåten!


  

Efter att ha vilat ett tag på hotellet efter den maffiga frukosten och gjort oss ordning bestämde vi oss för att ta en runda på stan i det lite ruskiga vädret (: en mysig promenad runt omkring i smågatorna och en liten strandpromenad längs med vattnet!
  

Det var inte direkt soligt den här dagen (: men jag var glad ändå över denna lugna dag tillsammans med älskling! Hur skönt som helst att bara vara, inte behöva tänka på vad som ska göras eller vad som kommer hända! Bara bli uppassad och veta att allt är klart för dagen med mat och allt, det var bara till att njuta av att FYLLA ÅR :D  

  

Efter vår lilla stadspromenad kom vi tillbaka till hotellet och utanför var det fullt med folk och det berodde på att det var match så hur många poliser, med bilar och hästar som helst och massa fans som gorma och skrek :P Vi hade tänkt oss lite varmt med kaffe efter kylan där ute men istället tog vi en öl och en engelsk cider på en mysig engelsk pub på hotellet (: gott! 



Innan det var dags att gå ner till lobbyn för att äta kvällens trerätters middag hann vi med ett litet bad, en vilostund  och göra oss snygga inför kvällen!

   Det var verkligen mysig stämning nere i lobbyn, dämpad belysning, mycket folk och ljudet av trubaduren som spela spred sig alldeles utmärkt i hela lokalen (: Vi fick sitta vid ett mysigt litet bord! Middagen tillsammans med det vita vinet var fantastiskt god med en bit lax till förrätt, Fläskfile till varmrätt och middagen avslutades med en mycket uppfriskande sorbet!  


  
När vi ätit upp all den jättegoda maten och var nöjda förflyttade vi oss upp till "ballkongen" för att sitta där med varsen kaffe latte och lyssna till de sista minuterna av musiken innan vi gick tillbaka till rummet (:

Söndagen blev verkligen en vilodag efter att vi varit nere och ätit av den mega otroliga frukostbuffen som bjöds ! Jag låg i den bomullsmjuka sängen heela dagen, pratade i telefon, läste och såg tv och bara njöt av att bo på hotell :D men till slut fick vi skynda oss att checka ut, hinna med bussen och möta snälla Roger som hämtade oss med bilsläp eftersom att stackars älsklings bil gått sönder :/ megatråk!

TACK världens bästa älskling för en fantastisk helg! Det var verkligen guld värt <3 lungt, skönt, mysigt och avkopplande (: och en helt ny upplevelse för mig - att bo på hotell, riktigt hotell xD Det var verkligen vad jag behövde! Jag är helnöjd med min födelsedagshelg!

Ovido - Quiz & Flashcards