Alla inlägg den 4 november 2010

Av Sofie - 4 november 2010 13:02

Nu ska jag hoppa ut i uppehållsvädret och jobba en halvtimme till (: sen kör jag hemåt, handlar lite på vägen, springer en runda och packar lite innan jag får finfrämande ikväll :D

Av Sofie - 4 november 2010 12:40

Ända sedan förra helgen när jag upptäckte att "nåt" bara stavas med ett T, har alltid trott att det stavats med två! Så tänker jag på det varenda gång som jag läser eller skriver det nu :P Man lär sig nya saker varje dag!


Har en supermysig dag på jobbet idag (: Lungt och skönt i morse, spelade spel och sydde lite! Jag och Jenny hade en toppenrolig lek och sångstund med de äldsta och efter det avslutade vi med en mysig samling med ljus och saga! Vi sjöng bla "utan varann skulle vi få fnatt" ur Pelle Svanslös julkalender! Super söt och fin ^^

Som ett nystan utan garn, som en leksak utan barn.
Det skulle jag va utan dig, ingenting utan dig.
som en bokstav utan bok, som ett tågvagn utan lok.
Det skulle jag va utan dig, ingenting utan dig.
Utan varann skulle vi få fnatt.
utan varann inte fatta ett skvatt,
inte hitta ett skratt.
Det vet varenda katt,det vet varenda katt
Som en lampa utan ljus, som en gata utan hus.

Det skulle jag va utan dig, ingenting utan dig.
Som en tomte utan skägg, som en höna utan ägg.
Det skulle jag va utan dig, ingenting utan dig.

Ovido - Quiz & Flashcards