Alla inlägg den 5 november 2010

Av Sofie - 5 november 2010 13:28

   Packade allt det sista igårkväll och idag har jag med mig en stoor väska till jobbet för när jag slutar ska jag åka till Lottie :D Längtar så! En helg i Gränna kan inte bli annat än superroligt och mysigt! Med tanke på hur kul vi hade förra gången så undrar jag bara, kan det bli roligare?! :D Det tror jag att det kan bli och så länge det blir LIKA kul är jag toppennöjd ^^ Denna gången ska vi även ut på lite äventyr i skogen och det ser jag jättemycket framemot!

Av Sofie - 5 november 2010 12:00

En gärning!

 


Tre pojkar satt och lekte vid en vattenpöl och jag frågade vad dom lekte för något. De svarade då att de lekte MASKMASAKER, hemskt ju! Jag frågade om dom trodde att maskarna verkligen tyckte att det var skönt?! Äsch, dom bryr sig väl inte och det finns ju hur många maskar som helst, var svaret jag fick. Vi pratade en ganska god stund om hur maskarna kände det och hur vi skulle känna det om vi hade varit maskarna. Jag berättade också för pojkarna att det är maskarna som ser till att äta upp alla löv som ligger på marken och om det då inte finns några maskar så ligger löven kvar till våren och då kan inte maskarna bajsa så att vi får jord och då kan vi inte plantera något, så som träd, jordgubbar, potatis osv! Det tyckte en av pojkarna var bra för han gillar inte lök och det är bra att den inte kan växa. Men en av de andra pojkarna sa:
"Jag har nog ångrat mig, jag vill inte leka denna leken längre för jag älskar hellre jordgubbar"
Så det slutade med att dom bestämde sig för att göra en kompost istället :D Maskarna är ju inte särskilt söta, men de gör nytta!

Ovido - Quiz & Flashcards