Alla inlägg den 20 september 2010

Av Sofie - 20 september 2010 20:49

   Planterade mina blommor på ballkongen i ösregnet (: men fint blev det! Det som är i krukan till höger är egentligen ogräs men tyckte att det var så sött så det fick stanna kvar där^^

Av Sofie - 20 september 2010 20:38

  Innanför denna blåa grind finns Grännas absolut sötaste och vackraste hus! Ser ut som en liten småländsk gård nere i en backe. Hade inte alls haft något emot att bo där eller iaf gå in o ta en titt ^^

  Vems fot är vems? :P rastlösa på båtresan!   På örtagårnden på Visningsö (:   På väg till Visningsö!    Ute på en cykeltur i skymmningen!   
Det här är Tant Amalia - kvinnan som uppfann polkagrisarna (:

Av Sofie - 20 september 2010 13:30

Ojojoj vad trött jag är :P det var verkligen längesen jag var så här trött! Men ändå så tycker jag inte att vi sov så himla lite, men det tar väl på krafterna att vara iväg en hel helg, skratta och babbla en massa :D Jag hade tänkt försöka gå upp tidigt i morse och springa en runda men icke, jag snoozade en timme istället och fick kämpa mig upp ur sängen, somnade på bussen och höll på att somna nu när jag läste för barnen :P 
Ska försöka samla kraft till att springa en runda i eftermiddag istället men jag får väl se hur det blir med det (: ska iaf plantera mina blommor idag ^^



Av Sofie - 20 september 2010 13:21

Jag har verkligen haft en toppenhelg i Gränna :D och om man frågar hur jag haft det så är ROLIGT det bästa ordet!! Det kändes som att vi hann med en massa men ändå inte så mkt som vi velat :P det viktigaste av allt är att vi haft kul o umgåtts!!

Jag fick verkligen bråttom och stressigt med att hinna med allt innan jag skulle till Lotties jobb :P så skynda mig till tusen och sprang dit, som tur var det inte så långt (: Kikade runt lite och sen gick vi hem igen och fikade på kycklingmuffinsen som jag hade bakat! Hade pratat om att vi skulle åka till visingsö men vädret var inte så jätte roligt, regn-sol-dugg och så skiftade hela tiden så vi satt i soffan med datorn och kollade runt lite ist tills vi bestämde oss för att ta en cykeltur och handla lite mat :)  Och innan vi handlade så klippte Lottie till min lugg lite grann - fin fint :D men lyckade börja skratta precis lagom när jag hade pappret med den avklippta luggen under hakan så då blev det till att dammsuga innan vi gav oss iväg :P Väl framme på ICA irrade vi runt och hittade inte, glömde och kom på nya saker som vi skulle ha så efter en timme hade vi lyckats fylla en korg xD haha! "Du kanske ska dra kortet lite snabbare" ;D
Kom hem igen och lagade mat, bakade bröd, diskade, åt och bakde äpplepaj :D Planen var att vi skulle äta lövbiff m pommes, äpplepaj till efterrätt, efter det gräddbullar, fiskar och popcorn ^^ orkade typ hälften!

En riktigt trevlig kväll med massa skratt och prat och en lite gnällig Lottie som tyckte att jag inte skötte mina arbetsuppg. "har du gjort såsen?!" och gnällde över att inte hitta tändaren (utan att leta) ;P haha men kul hade vi!
Till sist kom Lottie med den brilljanta idén att vi skulle gå o lägga oss en kvart o sova eftersom att vi var så trött a o sen gå upp o ta disken :P haha, lyckat - skrattattack och megatrött! Så det var bara att försöka igen ;P
När vi vaknade på söndag morgon var vi minst lika trötta som när vi gick o la oss! och snoozade allt för länge :P en gräddbulle som förrätt i sängen o sen fick vi i oss lite frukost, med äpplepaj till efterrätt och gjorde oss i ordning för att kl 9.30 ta båten till visnignsö men utan att någon av oss hade koll på kl så var vi inte ens klara när kl var 9.30 :P så det fick bli nästa båt. Väl på ön hoppades vi på att kunna åka remmalag men de hade inget sånt när vi var där :/ synd! Cyklade en runda iaf (: till örtagården, handgjorda smycken o tog en glass :D o sen båten hem igen! Lika roligt på båtresan hem som dit :D på väg hem från båten var vi (jag) ju bara tvungna att stanna o handla polkagrisar ^^ inte kan man lämna gränna utan att ha handlat polkagrisar!! Lagade mozzarella burgare när vi kom hem och varför inte lite äpplepaj till efterrätt nu också ;P haha! Och sen var det tyvärr dags att packa ihop det sista och gå till bussen :/ alltid lite tråkigt o tomt att åka när man har haft det riktigt trevligt! Hejdåkramar vid bussen och en sista skrattattack när jag snubblade på bussen och visade biljetten upp&ner för en leende busschaffis :D  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards