Alla inlägg den 29 september 2010

Av Sofie - 29 september 2010 13:44

Onsdag. Det händer så mycket kul varenda dag nu tycker jag så jag håller inte riktigt reda på vilken dag det är och hinner inte tänka mycket på vad som väntar (: men det är bara skönt för då känns det som att man lever i stunden, och det är väl så det ska va!? :D Idag ska jag stänga och sen kan jag förhoppningsvis åka med älsk hem och bara ha en mysig hemma kväll!

Av Sofie - 29 september 2010 13:26

 

För att göra ett litet minne långt (:

Jag minns en gång när jag var liten då pappa kom hem från jobbet! Pappa satte sig vid köksbordet, på det där alldeles speciella viset som pappa alltid satt på - med ena benet under det andra! Jag sprang genom köket och hoppade upp och satte mig i pappas knä och framför honom på bordet stod matlådan som han haft med sig på jobbet och i den fanns den underbart goda stekta sillen som mormor gjort till pappa. Till min stora lycka fick jag hjälpa pappa att äta upp det sista i lådan och njöt av varje tugga (: minns fortfarande hur gott jag tyckte det var och älskade den stunden då pappa kom hem när jag fick sitta i hans knä och äta det sista! När vi satt där och hade ätit upp sillen så tittade pappa ut genom fönstret som vette ut mot vår stora trädgård och längst ner intill tomtgränsen stod det flera stora bjökar som markerade var trädgården tog slut. Jag tittade också ut och strax skulle det vara alldeles mörkt. Så sa pappa vet du vad som snart händer när löven på träden börjar bli gula? Jag svarade att jag inte visste. Då berättade pappa för mig att när löven börjar bli gula då är det inte långt kvar till min födelsedag (: och visst var det så, och så är det fortfarande!


Ända sedan den hösten då denna lilla stund ägde rum i mitt barndomshem så har jag alltid detta minne med mig och tänker alltid på det när det börjar bli höst och framförallt när löven blir gula för då vet jag att jag snart fyller år! Och det var ett fantastiskt kännetecken när jag var liten och inte riktigt hade koll på dagar och månader (: Om detta är helt sant vet jag inte, jag kan ha blandat ihop och så men detta är iaf MIN bild och mitt minne av denna lilla stund med min pappa en höstkväll i köket!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards