Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Sofie - 19 oktober 2011 19:31

Träffade käraste Annelie idag och hon kom med förslaget att vi skulle baka :D Så det gjorde vi! Det blev både kanelbullar och chokladmuffins :D Och alltihop hann vi precis med inom tidsramen.

kunde inte bestämma mig för bara en bild så det får bli några stycken att frestas av :D



Bullarna är färdigrullade, med smör, kanel och socker. Jästa, penslade, pärlsockrade och redo att få lite färg i ugnen!


Inne i ugnen :D  


 


   Det slutgiltiga resultatet och vi är supernöjda!

 

Kanelbullarna blev faktiskt otroliga, har aldrig bakat så stora innan! :) Superskoj att baka med Annelie, fullt upp och enkelt!


Av Sofie - 19 oktober 2011 19:19

Jag har verkligen längtat efter att bara få skriva av mig. Skriva om allt och inget! Är så glad att jag nu äntligen känner mig redo. Nu har min invändiga storm lagt sig och jag kan formulera mig igen :D

Så klart så är det ju så att nu när jag äntligen ska skriva, så.. vad ska jag skriva? (: men det kommer väl!

Har haft fullt upp hela dagen idag. Som alltid började jag även denna dag med en promenad, en blåsig sådan! När man går där med lurarna i öronen och lyssnar på morgonradion så glömmer jag bort vädret så fort jag fått tempot och värmen! Det är luften som är viktig, det är befriande och ett lugn att få en nypa frisk luft.
  Plugga, jogga, tvätta och tog sen cykeln och bakgrejer med mig hem till Annelie :D Lyckat och lyckans bak!!
  Ska fortsätta plugga lite till och hade gärna hunnit med mer än vad jag gjort men jag känner iaf att jag gjort tillräckligt. Det får bli en liten stund till och sen avkoppling framför tvn (:

Ovido - Quiz & Flashcards