Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Sofie - 21 oktober 2011 17:28

Borsta håret, på med jacka och stövlar för att cykla ner och möta Bästa Annelie för e helkväll tillsammans :D som ska börjas med att handla tomater och laga lite god mat!

 

Av Sofie - 21 oktober 2011 15:27

Kan inte sluta tänka på och bli lika nyfiken som nervös över hur det har gått på tentan från förra kursen. Min alldeles första tenta och idag får jag reda på om jag blivit godkänd. Håller tummarna och hoppas på det bästa!


Har krupit upp i sängen och försöker läsa lite och lägga tankarna på hälsans bestämningsfaktorer och de levnadsvanor som har betydelse för vår livsstil och hälsa. Så som tex. tobaksvanor, alkolholvanor, matvanor och fysisk aktivitet.
   Det är skrämmande att läsa att varannan rökare dör i förtid till följd av sin rökning och de som dör av rökning i förtid förlorar i genomsnitt 13 levnadsår.
   Tänk så många det finns, så många i min närhet som röker. Att ett beroende som kostar pengar, luktar illa och smakar hemskt leder till ohälsa och förkortar livet - USCH!

Av Sofie - 21 oktober 2011 13:10

Inom timme hann jag med att:

Springa 2,5 km

Dammsuga och städa rummet
Städa lilla toaletten
Duscha
och fixa iordning lunch

Det var som tusan ;P haha! Det kallar jag effektivitet!


Man skulle också kunna säga att jag har varit snabb och på tal om hastighet så hittade jag den här - den kvinnliga hastighetsmötaren :P

 

Av Sofie - 21 oktober 2011 11:40

Knyter skorna och ger mig ut i den soliga höstvinden och skogens omfamning av friskt luft för en 2,5 km:s joggingtur och tankrensning :D

 
Med de nya, snyggaste och absolut skönaste skorna blir jag supersnabb och vill bara spriinga allt vad jag kan :P

Av Sofie - 21 oktober 2011 10:58

En ny dag, en fredag!

Tidig morgon uppe på åsen
  
Till min förvåning så var det ljust ute när jag var ute och gick, inte så konstigt egentligen eftersom att jag gick ut två timmar senare än jag brukar. Unnade mig lite sovmorgon idag när jag har hemstudier och inte ska iväg med buss och tåg (:

Efter promenaden fick ugnen bli varm och jag gjorde hemmagjord apelsinmusli till frukost :D Vilken start på dagen!

Satte sen igång i sällskap med en kopp kaffe att läsa ytterligare om "lärandet". Finns en himla massa kloka tankar och teorier att läsa om. Har bland annat fått ta del av att:
   "Ju mer aktiv man är och ju mer man engagerar sig, desto större är chansen att man lär sig något västentligt, och att man lär sig detta på ett sådant sätt att man kommer ihåg det och kan tillämpa det i relevanta sammanhang."




Ovido - Quiz & Flashcards