Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Sofie - 22 oktober 2011 23:36

Blev hämtad av pappa och jag körde bilen hem till dom med glädje inför att ha en kväll med syster och bror! De andra två brödrarna och föräldrarna är på annat håll så jag och syster har fått en ensamkväll med lilla-lillebroren :D

Hackade grönsaker till tacosen, duka, körde iväg föräldrarna och handlade lite gottis på vägen hem! Och hela kvällen har varit alldeles mysig, med mat och lite plugg för min del, massa prat och spel :) Härligt!



Av Sofie - 22 oktober 2011 23:30

Har läst och försökt sammanfatta en del idag av det som vi förhoppningsvis kommer ha i nästa vecka i skolan. Känner mig en aning stressad nu. Har inte kommit igång med tentan och inte fått nåt riktigt grepp om den, om det ens är möjligt att få nåt grepp men iaf ett humm hade kännts bra (: Och känner att jag vill ha fått läst så mycket som möjligt tills dess att jag ska börja så att jag vet vad jag har att stå på..

Är ändå nöjd med dagens insats och tycker att det enda jag gjort sen denna kursen börja är att läsa och läsa och läsa.. såå mycket som är intressant, så det är verkligen ispireraande att läsa om all hälsopedagogik men det känns just nu som att det inte tar slut. Men förhoppningsvis kommer jag känna mig mer lugn imorgon (:  

Pluggade med kisen i hela förmiddagen ^^ Kise, dator och bok!
 



Av Sofie - 22 oktober 2011 15:32


 

Sötaste lilla kisen Thlema skulle vara ensam hemma så jag fick den stora äran att vara lite vakt och hälsa på henne för att bara finnas som lite sällskap! Hon är hur
söt som helst och såå tillgiven. Somnade i mitt knä och ville ha absoluta uppmärksamheten även om jag försökte plugga lite grann (:

 







Av Sofie - 22 oktober 2011 15:31

Jaa det blev verkligen en helkväll minsann :D Härligt! Inledde kvällen
med att laga ugnsbakade tomater med tonfisk!


  

Åt hemma hos mig och cyklade sen hem till lilla kisen som jag fått äran att
passa lite idag och i morgon (: Sötsöting och himla kelig när vi kom dit för
att klappa och hålla sällskap!


Lilla kisen blev alldeles trött efter att ha lekt en massa och somnade sött i Annelies famn ^^


  

Massa prat och kattmys och sen fortsatte vi hem till Annelie för att se filmen
”Flickan som lekte med elden”. Hur bra som helst och så gripande – hemsk,
förskräcklig, stark och obehaglig. Mitt i natten slutade filmen, kanske inte så konstigt när man börjar se strax innan tolv :P Men vad gör det när det är fredag och helkväll med bästa Annelie :D





Av Sofie - 22 oktober 2011 10:45

Har nu fått mitt betyg och en finfin kommentar på mitt livs första tenta :D


     
WIIE :D

Jag klarade den och jag är helnöjd med mitt VG - härligt!
Vilken lättnad och belöning! Och vilken bra start på mina studier.
Nu blickar jag framåt med lite extra glöd i bagaget!  

Ovido - Quiz & Flashcards