Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av Sofie - 27 oktober 2011 18:57

Ojoj vad det känns som att jag kluddar till allt mer och mer för varje ord jag skriver!
Har försökt knåpa ihop lite mer på tentan och har fått ihop två sidor som jag känner mig nöjd med, men frågan är - är det tillräckligt? och är det inriktat på det som förväntas? Gah, knepigt värre.

Men men, nu lämnar jag tentan för idag tror jag. Ska cykla en liten sväng och sen svänga bort till dansen :D Skönt att få tänka på nåt annat en stund!

Det har verkligen varit en dov, fuktig och mörk höstdag idag!
  Naturen med dess vackra höstprakt är lika vacker oavsett!

Av Sofie - 27 oktober 2011 16:05

Var bortom på både social- och beteendevetenskapliga biblioteket och på universitetsbiblioteket innan jag hoppade på bussen! Kände mig riktigt effektiv som hann med att gå fram och tillbaka och dessutom lämna, låna och hämta böcker på bara en kvart :P

Känner mig på något vis så stor när jag traskar runt därinne, på de stora biblioteken (: Att jag sen inte förstår så mycket av hur man hittar det man söker, att söka i hyllor och så vidare - det är en annan sak! Bara att jag - jag, Sofie går runt där och fixar det jag behöver fixa (: Får nån typ av kunskapskick, haha! för att jag faktiskt kan :)  Har alltid tyckt att Lund universitets bibliotek verkat så stort, pampigt och bara till för stora människor som är kloka och nu är jag själv där innanför dörrarna och känner mig superklok :D

  
En gammal bild 

Av Sofie - 27 oktober 2011 15:44

En mindre bra start på dagen!  Det var liksom det här med att åka kollektivt. Man kan inte riktigt styra över det och än mindre går det att styra över det väder som råder. Sprang i all hast till bussen men fick ändå stå och vänta. Den tjocka dimman som låg över den mörka morgonen orsakade förseningar för bussarna. Så pass mycket att jag missade tåget i Lund, hmpf :/

Pågatåget som skulle komma in tjugo minuter senare blev bara mer och mer försenat så det slutade med att jag tog Ö-tåget en timme efter att jag kom fram till Lund.. en tråkig väntan och frustration över att vi skulle träffas tidigare med gruppen för att förbereda det sista på redovisningen men nu missade jag den och nervösiteten börja smyga sig inpå. Men jag kom iaf fram lagom till tio minuter innan lektionen! Inget att göra åt det men en aning irriterande över att jag gick hemifrån tio i sju och är på skolan tio i tio!

Men men, redovisningen gick bra iaf :) och diskussionen som följde efter gav både inspiration och fler funderingar till tentan.

Fick vänta en halvtimme på tåget som när det väl skulle köra hade nåt tekniskt fel så jag tog pågatåget istället :) som dock tar lite längre tid och medförde därför att jag inte var i Lund förrän kl. 14.

Hahha :P alltså när jag tänker på det - jag har varit på resande fot mellan kl. 7.00 -10.00 i morse och sen mellan 12.30 - 15.00 nu i eftermiddag. Sammanlagt 5,5 timmats restid  för att gå i skolan 2 timmar - helt sjukt egentligen!

Ovido - Quiz & Flashcards