Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Sofie - 25 oktober 2011 21:00

SonnafieFilmkväll med Annelie :D och jag som trodde att jag skulle sitta hela dagen och kvällen med studierna och ändå ha jättemycket kvar. Men när kvällen närmade sig så kände jag att jag faktiskt kommit länge och hade fått gjort mer än jag trott - himla skönt! Blev en mycket bättre kväll än jag tänkt :D

Tidigare på dagen var jag på biblioteket och passade då på att låna lite filmer, de filmerna få man ju ha i sju dagar ^^ Så jag och Annelie bestämde oss för att se en av filmerna. Vi började först se "En kärleks historia", en av sveriges förta filmer i färg, inspelad 1969 :P hahha. Men tröttnade direkt så det blev "Julia&Julie" istället!  En glad och bra matlagningsfilm som är baserad på en verklig händelse (:

 

Av Sofie - 25 oktober 2011 16:29


Förhoppningsvis på rätt väg, det känns som rätt väg!

Livet är här och nu.
Solen skiner, hösten är den årstid jag trivs bäst i, känslan är fri och jag har ett rus av behagliga känslor som värmer inom mig! Jag känner mig nöjd och hoppas på en glödande fortsättning.

Av Sofie - 25 oktober 2011 10:00

Yes och Godmorgon!

Nu är jag äntligen igång :D känns skönt! Var uppe med tuppen i morse, gnuggade sömnen ur ögonen, tog en promenad i mörkret och laddade med lite havregrynsgröt och hallon. Och satte sen igång med att göra ett tappert försök att komma igång med tentan och det har jag gjort nu. Jag har inte kommit särskilt långt och är flera sidor ifrån att vara klar. MEN jag är på spåret iaf, har en plan, ett case och massa tankar så förhoppningsvis ska det gå vägen (: 
 

Hela morgonen har jag sjungit de här orden: "I¨m on the edge" i huvudet! Bara de orden och på nåt vis tycker jag att de passar just nu! Och det gör ju inget att jag tycker att låten är lika bra :D

Ovido - Quiz & Flashcards