Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Sofie - 26 oktober 2011 22:32

Ingen dag är den andre lik.

Idag har jag inte kommit lika långt som jag hoppats. Men allt har sin gång och sin tid och emellanåt behövs det bara ett utrymme för extra tankar, funderingar och ny energi! På't i morrn igen bara :)

Jag tycker i vilket fall som helst att det är himla intressant och jag kan inte heller låta bli att tycka om den här utmaningen. Det ska ju vara lite klur och tröga gångjärn, annars är det ingen utmaning att ta sig över en tröskel!

En onsdagskväll framför tvn! Mer eller mindre den enda dagen jag ägnar åt tvn. Jag väljer mer omsorg att se de bästa programmen - "bonde söker fru" och "den stora matresan" :D Kalla mig vad man vill, tant eller tönt - strunt samma, jag tycker lika mycket om att titta på det iaf !

Klockan ringer fem så nu ska jag sova. Godnatt!

Av Sofie - 26 oktober 2011 18:35

"Det är tomt och kallt
När man delat allt
Och blir skilda åt"


  
Känns tomt

Är ofattbart
Fäller tårar
Håller om 
Det finns minnen


Vad märklig situationen var. Det var fint, betydelsefull och fridfullt men ändå så var det något som fattades. Jag vet vad som fattades och det känns ännu mer tomt att tänka på att det var därför vi var där.
Ett sista förväl skulle säkert många kalla det men inte jag.

Det finns inget sista.
Det enda som finns är saknad och längtan, saknaden av dig och längtan om att vi ses igen!
Vila tillsammans Morfar och Mormor
Vila  sida vid sida i frid



Av Sofie - 26 oktober 2011 14:45

Jajemän :) och vilken grupp sen!

Trivs superbra i den gruppsammansättningn vi har i denna kursen! Tycker att vi gör ett så bra sammarbete på lika villkor. Idag åkte vi allesammans hem till Ida och alla bidrog något gott att äta eller dricka så dagens plugg inleddes med en frukost tillsammans :D och sen jobbade vi oss effektivt igenom en hälsomodell för att lösa ett case! I morgon är det redovisning som gäller och det kommer säkerligen bli bra!

Ovido - Quiz & Flashcards