Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Sofie - 20 oktober 2011 22:38

En givande och sammanfattande eftermiddag i skolan som handlade om "lärandets tre dimensioner" och framförallt "samspelet" i form av diskussion i grupp och halvklass och en snabb redovisning! Det är verkligen intressant och framförallt med samspelet, som visar sig vara så viktigt, avgörande och ha stor påverkan i så många sammanhang och situationer. Jag får med mig så mycket efter att ha diskuterat och klarlagt det viktigaste efter att ha läst en massa på egen hand (:

Sprang mellan stadsbussen och fram till tåget. Det var många minuter kvar tills det var dags för avfärd men en herrans massa droppar föll envist från skyn och dessa droppar ville jag helst slippa! Skönt att komma in där det är vidstilla, hitta en bra plats och sätta sig tillrätta innan tåget tar fart.

Det absolut bästa med att åka lång väg med tåg och buss fram och tillbaka till skolan, det är den värdefulla tiden! Jag får en stunds avkoppling, jag hinner tänka och reflektera över det som hänt i skolan och jag har dessutom möjligheten att läsa och skriva en hel del! Vilket jag gjorde idag (: Funderade en stund på tentan, som vi fick en närmare beskrivning på idag - eller för att inte säga en utförligare beskrivning som i sin tur väckte fler tankar och orosmoment. Det lägger sig nog och trillar på plats under arbetets gång (: Hann läsa en hel del, allt som jag ville hinna med :D Toppen!

Som sagt det är verkligen bra med restiden, jag uppskattar den (: Förberedande på morgonen på väg dit och sammanfattande på eftermiddagen på väg hem!

Så när jag kom hem har jag kunnat känna mig helt fri från mer studier idag (: Hälsat på kompisen Lisa med sötaste kisen Thelma och dansat hela kvällen lång!!

  Nu - en godnatts sömn och nya tag i morgon, natti natti!

Av Sofie - 20 oktober 2011 12:24

Sitter i skolan nu, lyssnar på lite musik och lunchar innan semenariet ska börja klockan ett! Lite halv-taskig tajming med resan hit när vi börjar mitt på dagen. Fick åka redan klockan tio hemifrån och var framme redan halv tolv. Det finns inte så mycket att göra åt det, mer än att göra det bästa av tiden (:

Har redan fått ut en hel del av den här dagen! Var uppe klockan fem, gjorde mig klar i lugnaste ro och kunde sitta en bra stund med böckerna och ringa lite samtal innan jag gav mig av! Känns bra (:

Hade gott om tid och solen skiner så jag promenerade hit och fick nys om den här låten när jag lyssnade på radio P3!
 



Ovido - Quiz & Flashcards