Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Sofie - 23 oktober 2011 22:46

Jag har fyllt år men inte firat det med familjen hemma hos pappa (: så det gjorde vi idag!
Min enda önskan var att jag skulle få laga maten åt oss alla och göra någon efterrätt. Middagen hjälptes vi åt med - ungsbakad torsk med vitlöksost och hasselnötter!


  

Till det hade vi en tomatsallad och citron!
 


Efterrätt blev hemmagjord yoghurtglass med hallonsmak och choklad-namn åt alla!

 

Jag verkligen älskar att laga mat och vad är inte bättre än att få dela med sig av det som man tycker så mycket om att göra och att göra det tillsammans med dom man tycker om!



Av Sofie - 23 oktober 2011 22:43

 


Strax innan solen börja gå ner och bli rosa så körde jag, sis och hennes pojkvän ut till skogen för att ta en liten kvällspromenad (: Härligt frisk och kall luft!


 


Himlen var alldeles fin och gav en verklig höstkänsla tillsammans med trädens vackra färger. Jag tycker att hösten är så bra - jag älskar hösten - den är för det första FIN, härlig, frisk, ljuv och så vacker!



Himlens oändligt vackra färger som jag aldrig kan se mig mätt på!

   



Av Sofie - 23 oktober 2011 22:23

Har haft en härlig dag här hos pappa med min fina familj här <3 Så hemtrevligt och mysigt att bara vara. Att bara vara här och vara tillsammans. När jag väl är här är det alldeles tillräckligt att bara umgås, det behöver inte hända eller göras något särskilt, utan det är tiden som vi har tillsammans som är den viktiga!

Och trots att dagen bara flutit på och vi inte gjort så mycket så har den fyllts av så mycket (: Framförallt umgänge, glädje, lite plugg, matlagning, massa prat och spel! Det är betydelsefullt.

Bestämde mig för att åka till skolan härifrån i morgon, så nu ska jag läsa en förhoppningsvis liten snutt till innan jag smyger in och lägger mig på kudden (:

Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards