Alla inlägg under september 2010

Av Sofie - 26 september 2010 02:20

Kom för en stund sen hem från en mysig tjejkväll med sötaste och finaste barndomsvännerna :D Det är inte allt för ofta som vi ses, men lika kul varje gång!

Hemma i Ninas superfina och mysiga lägenhet bjöds det på foundue :D Det var längesen jag åt det - verkligen gott! Till efterrätt blev det fruktsallad i glas ^^ och därimellan hann vi med en powerwalk med söta vovven!
Det är så mysigt och kul att bara sitta och snacka en hel kväll om allt och inget, det ger så mycket och jag trivs verkligen med underbara vänner som ni <3  

Av Sofie - 25 september 2010 16:45

Hade en mysig och lugn förmiddag med älsk här hemma (: skönt att bara få vara hemma tsm lite stunder då och då! Gick hem till mamma sen och fikade lite och sprang sen en runda i skogen. Tycker verkligen om när löven börja skifta färg på träden, det blir så härliga nyanser och doftar så gott! Och när man är där under och mellan alla träd och löven så smått börjat lägga sig på marken och då och då dalar ner då känns det att hösten är här (:


  


medans jag väntade på älsk efter min runda för att vi skulle promnera med hundarna så roade jag mig lite med att ta fina bilder på bär och löv :D

   
jag visste inte att det fanns så här fint röda bär på granar (:

     

Av Sofie - 25 september 2010 12:15

Igår var det fredag och dags för danskväll med många glada dansare i vår lilla stuga (: Slutade tidigt så jag fixade med att handla och lite sånt på dagen. Skulle egentligen kört bil och handlat men tyckte det var så fint väder så jag cyklade istället (: med ett tungt lass av läsk och godis ^^ bakade kladdkakor och gjorde mig klar och åkte till stugan och fixad innan alla andra kom! Åt tillsammans och dansade en hel massa roligt hela kvällen :D kakor och godis fick vi också plats med! Hade bjudit in dansare från Malmö som visade lite av deras danser - ojoj vilken fart :D kul var det! Dansa är det bästa jag vet, och gärna på tå xD
Tack så mycket allihop för en kul kväll!

Av Sofie - 24 september 2010 12:39

Fredag idag :D men ojojoj vad det är stressigt på jobbet idag :S hinner inte med och känns urdumt att jag slutar redan halv två och ska lämna kvar tre stackars kollegor med en massa barn :/ erbjuda mig att stanna?
Känner att jag inte hinner rasta mer nu, så ska hoppa ut på gården så de andra kan gå på rast ist (:



Av Sofie - 23 september 2010 13:29

Nu har jag sovit bort mitt gnäll och min tråkighet som var igår (: Har fått sova mycket inatt och fått träffa älskling lite! Men det är väl bara helt enkelt så att vissa dagar är "sånna" dagar och så får det vara!
I vilket fall som helst är humöret på topp igen :D en promenad med Jenny i morse och springa tsm efter jobbet och sen till Hammarlunda på middag innan dansen!  
Och sist men inte minst, förhoppningsvis en pratstund med älskling ikväll och höra hur hans dag har varit (:

Du är varje dag en vinnare!
Vinsten är många gånger självklar och bortglömd
Att varje dag belönas med en ny dag
Nya timmar, minuter och sekunder
som bara är dina
Ta vara på dom och gör dom till din egen historia och ditt liv




Av Sofie - 22 september 2010 13:50

Känner mig inte alls på mitt bästa humör idag :/ inte direkt sur och tråkig och så utan mer trött och inte så glad som jag brukar känna mig, mer nedstämd på nått vis.. inte så kul! Jag vill och försöker vara glad men orkar liksom inte - jobbigt! Har iofs varit ganska trött hela veckan och igår när jag kom hem sprang jag faktiskt en runda :D superhärligt! Var mycket piggare efter det fram tills att jag duschat och ätit, sen blev jag trött igen :P :/ Har världens sötaste och mest förstående älskling när jag är på det här humöret - han förstår på nått vis mkt bättre hur jag är då än vad jag själv gör ^^ och han står ut med att jag kommer med onödiga kommentarer och påståenden och gnäller utan att säga något och bara vara så snäll (: vissa dagar får kanske vara så här, men jag tycker inte om det! Vill känna mig glad och visa att jag eg är det (: och framförallt förstå mig på vad det är jag känner, är det bara trötthet!?

Ingen dag är den andre lik
även om jag alltid vandrar samma väg
så är den aldrig likadan

Av Sofie - 21 september 2010 13:13

Skulle sprungit en runda i går eftermiddags, men var jätte trött när jag kom hem och både älsk o jag ville gärna laga mat direkt så det blev ingen joggingrunda! Tycker det är drygt att först äta och sen vänta och sen springa (: Men jag fick iaf gjort lite annat, dammat o fixat o planterat blommor :D
Ställde klockan och skulle gå en runda i morse som jag brukar göra på morgonen, men var såå trött halv fem :S så jag orkade inte! Får så dåligt samvete när jag inte gör det som jag egentligen planerat för och egentligen vill :/ och när älsk kommer hem o påpekar att jag inte gjort det o att jag är en latmask :P så trampar han på en öm tå, får samvetet att svida mer o jag går direkt in i försvars position och kommer på alla möjliga bra anledningar till varför jag inte gjort som jag ska ^^ men men, som jag sa till älsk i morse - kanske bättre att vila två dagar från allt sånt och sen sätta igång med allt ordentligt igen när jag är piggare ist för att det ska bli halvdant (: Tror på det!
Men idag ska jag ta mig ut på en runda när jag slutat ^^

Av Sofie - 20 september 2010 20:49

   Planterade mina blommor på ballkongen i ösregnet (: men fint blev det! Det som är i krukan till höger är egentligen ogräs men tyckte att det var så sött så det fick stanna kvar där^^

Ovido - Quiz & Flashcards