Alla inlägg under oktober 2010

Av Sofie - 28 oktober 2010 13:33

TIPS!


Jag har en sådan där badtuss, en rund puffig boll som man häller duschtvålen på och skrubbar sig med (: den är verkligen superbra på alla sätt och vis! Det blir massa lödder av tvålen, så man behöver inte så mycket tvål och men känner sig riktigt ren och varm efteråt! 


    

Av Sofie - 28 oktober 2010 13:22

Äntligen har jag kommit igång med att springa igen :D känns så himla skönt! I måndags och onsdags sprang jag på morgonen och i dag ska jag springa torsdagsrundan med Jenny (: Om det inte är för kallt och för mycket regn så är det mycket skönare att springa nu på hösten när det är svalare och friskare i luften! Förhoppningsvis blir det nån runda till helgen också (: Och ikväll blir det dans, känns verkligens som att det var längesen så det ska bli lika kul som alltid!

Känns lite tråkigt att bli själv om kvällarna och gå och lägga sig alldeles ensam.. drar gärna ut på det en stund extra eller två. Men å andra sidan så är det så mysigt att vakna av att älskling kommer hem, smyger in i sovrummet och väcker mig oavsett vad klockan är <3

Av Sofie - 27 oktober 2010 13:49

oj vad jag var trött jag var i morse när älsk kom hem och kröp ner i sängen hos mig! Eftersom att det var ett tag tills jag egentligen skulle gå upp och springa min morgonrunda så jag kunde ligga kvar, bara mysa och halvsova - en mycket bra start på dagen idag ^^
   Det var härligt väder i morse men nu är det mest regn och ruskigt, jag ser inte direkt framemot att jobba till 18 idag och vara ute på gården men det ska nog gå ändå, tiden brukar gå fort och ikväll ska jag bara vara hemma! Skönt att krypa ner i soffan under en filt och kanske sticka lite (: Håller på att sticka en stor och härlig halsduk och nu är jag klar med mer än hälften!


Idag är det Nallens dag (:  

Av Sofie - 26 oktober 2010 21:58


Livets vägar har svängar och hörn, backar och krön.

en stilla, ljus och ljummen natt är vägen lätt att följa
en natt fylld av stormvindar och regn är det lätt att gå vilse
en dimmig natt utan ljus är vägen svår att se
en natt med frost och snö är vägen oberäknelig

en sjärnklar natt i fullmånens sken är vägen oändlig
Livet har mycket att bjuda på och aldrig vet du var vägen genom just ditt liv går. Det enda vi vet är hur vägen känns och vart vi är just nu  

Av Sofie - 26 oktober 2010 21:47

   Älskar att trippa runt i stan bland smågatorna på smågatsten, kullersten och trånga trottoarer och bara titta på de allra vackraste gamla stads hus!

Ska gå och lägga mig nu, sitter och lyssnar på "I need you now" en liten stund först (: När jag väl kom hem idag så kände jag verkligen hur trött jag var så det ska bli riktigt skönt att krypa ner och desutom ha sovmorgon imorgon!
Jag hade lyckan med mig idag och fick bytat mina tajts som blivit alldeles noppiga (: fick också med mig ett par tunnare leggings och en grön mössa! Glasögonen blev också hämtade, så nu ska jag bara bestämma mig också!
Följde med älsk och inhandlade en eltandborste - spännande xD imorgon får den provas när den laddat klart så nu kommer väl tänder och tandläkare bli glada över att det blir noga tandborstning i exakt 2 min varje morgon o kväll (det fanns nämligen en finfin liten klocka till som tar tiden på en när man borstar och håller koll så att man inte fuskar :P haha) Inte illa det! Nu kallar sängen och boken "män som hatar kvinnor". 

Natti Natti 

Av Sofie - 26 oktober 2010 13:02

Uppe med tuppen idag (: vaknade av att älsk kröp ner i sängen en stund innan min klocka skulle ringa - mysigt! Öppnade idag, vilket innebär att jag slutar tidigt och närmare bestämt om tre kvart :D så då ska jag ta en promenix till stan och kolla ännu en gång på de glasögonen jag hittade igår och kanske låna med dom hem så jag kan få lite smakråd från min omgivning ^^ nu måste jag fortsätta jobba den sista lilla stunden!

Av Sofie - 25 oktober 2010 22:15

Så var det måndag igen (: och i morse var jag ute och sprang en runda på 2 km! Skönt att äntligen komma igång igen efter all förkylning som hållt i sig så länge, nu hoppas jag att jag fått mitt för detta året! Blev hämtad av söta Jenny sen för att åka på utvecklingsdag med jobbet. En mycket givande och effektiv dag tillsammans (: vi fick gjort och bestämt en massa och pratat om sånt som vi inte hinner med annars så jag tycker att vi ska känna oss mycket nöjda med vårt arbete! När vi slutade där tog jag en promenad in till stan till stadsbiblioteket, vero moda och glasögonmagasinet (: fick med mig ett par supersköna och mysiga strumpbyxor från vero moda! Åkte sen direkt från stan till barnen (: där stannade jag fram till nio och tog sen bussen hem och snälla mamma höll mig sällskap på den becksvarta tomma vägen! Älsk har börjat jobba natt igen så vi hann inte ses när jag kom hem, känns konstigt att behöva sova själv igen. Tycker så MYCKET mer om när du sover hemma även om du sover på soffan ^^


Tänker på låten monday morning med Melanie Fiona när det är måndag (:



Av Sofie - 23 oktober 2010 21:30

  

Idag har jag verkligen hunnit med mycket :D det känns så skönt att känna att massa saker som jag länge behövt göra har blivit gjorda och jag också hunnit med mycket som jag tycker är roligt och bra att få gjort!
För det första studsade jag upp ur sängen när jag hörde "bilen" tuta utanför och sprang ut och köpte bullar (: här i vår lilla by har vi en fin liten lastbil som kör runt i småbyarna med mat och då är det bara att springa utanför dörren och handla på morgonen, perfekt om man vill ha bullar på morgonen utan att behöva ge sig av till affären ^^ Åt frukost med älsk <3 diska, fixade tvätt, fick tvättat all min handtvätt som har legat och väntat hur länge som helst, duschade och cyklade hem till mamma - fick pratat mycket mer än på länge (: skönt! Kollade igenom posten, sorterade tyger som jag fått av mamma och stora projektet för dagen var att sortera mina garderober hemma hos mamma så det gjorde vi tillsammans, det blev fyra fina högar - en släng, en ge-bort, en spara och en sy :D Weii vad kul det var, hittade mycket mer än jag trott som jag kan ha användning av - great! När vi var klara med det sorterade jag gamla smycken och lite skor. Lagom färdig med allt det cyklade jag till "svärmor" (: för att ta en promenix med hundarna och sen agera taxi. När jag och Marcus lämnat av festfolket körde vi hem, hämtade stolar, bord och pantflaskor och gav oss ner för att panta vårt "torn" (: pengarna räckte gott och väl till lördagsgodiset xD Hem till mamma igen och lämna av bordet och stolarna och hämta lite av de sorterade grejerna, tillbaka till festfolket och plocka upp dom för att skjutsa vidare till festen (: När jag och Marcus kom hem var älsk hemma så vi satte genast igång med maten! Supergod pasta med fläskfile :D och nu väntar efterätten framför mig - chokladmousse med jordgubbe ^^ mellan maten och godsakerna hann jag med att planera söndagens kvällsfika som jag verkligen ser framemot :D Vilken dag - Jag är helnöjd :D  
Här är alla kläder och högar som sorterades ut ^^

 

Idag fick jag precis det svar jag hoppats på!

Ovido - Quiz & Flashcards