Alla inlägg under oktober 2010

Av Sofie - 22 oktober 2010 22:15

Det blev STORHANDLAT iaf :D så jag fick som jag villle, hihi! Jag tyckte att det var lika bra att få det gjort när vi ändå var i Lund och ändå skulle handla inför helgen så istället för att handla på dyra konsum kunde vi lika gärna ta allt på city gross, så det blev så (: Vi var effektiva och var hemma i god tid tyckte jag med tanke på vad vi hunnit med! Jag önskade kyckling till middag och älsk hittade nått jätte gott när vi handla, färdigfixade kycklingfileer med bacon, fetaost och kryddor som tillagades i ugnen - MUMS! En riktigt mysig fredagskväll med älsk, massa prat, tv, hallonsorbet och idol - perfekt <3 älskar dig!  

Av Sofie - 22 oktober 2010 13:36

Så nu slutar jag för dagen (: Älskling slutar också tidigt idag så nu sitter jag och väntar på att han ska komma och hämta mig, så blir det nog en sväng till malmö innan vi åker hem! Egentligen hade vi behövt storhandla men det får väl bli ett projekt till nästa vecka och bara handla lite till helgen ist (:  Förhoppningsvis blir det middagen som jag önskar inhandlad iaf och det är det viktigaste :P hihi! Skönt att komma hem tidigt också och baara ta det lungt! Fredagen är VÅR dag så ikväll ska vi bara ha fredagsmys!

Ett steg till. Jag känner mig lättnad.

Av Sofie - 21 oktober 2010 17:38

Bra att passa på att göra sånt som gärna inte blir gjort och som inte är allt för ansträngande när man ändå är hemma och skönt att känna att man ändå utnyttjat tiden och får gjort sånt som behövs göras (: Förrutom det så var jag ute på en härlig promenad med Lisa i eftermiddags! Verkligen jätteskönt att få komma ut i den friska luften och röra sig lite efter att ha varit en soffpotatis i några dagar ^^ Ikväll ska det lagas med älsk och sitta hemma i soffan och vila upp mig för i morgon blir det jobb (:

Av Sofie - 21 oktober 2010 12:07

Den här nedrans förkylningen vill inte riktigt ge med sig, var hemma igår och är hemma idag också! Känner mig fortfarande trött och matt i kroppen, känns inte som att jag har tålamod till nånting för att jag inte orkar med liksom! Allra skönast är att göra saker och ting i egen takt och utan hinder (: helst bara sitta i soffan ^^ men jag blir så lätt rastlös så jag behöver nått litet att göra emellanåt!  Det börjar bli dags att lämna besked till jobbet om jag kommer i morgon så jag får väl fundera lite över hur jag ska göra.. vara hemma ännu en dag och helt säkert bli kry, eller jobba den korta dagen jag har i morgon?! Känns ju inte lönt att vara hemma om man mår helt bra, men det kan jag ju inte veta förrän i morgon (:

Av Sofie - 19 oktober 2010 18:04

Sitter i soffan, lyssnar lite smått på förkväll, trycker runt lite på datorn och mumsar på en FLAPJACK (: smakat det nån gång? Jättegott!!
Det är som en liten havrekaka med olika smakar, just denna är med pistage och förrutom den finns det pecan, berry och choklad! Men har bara hittat de i en enda affär - coop i lund, varför finns det inte på alla coop?! (:

  

Av Sofie - 19 oktober 2010 16:15


När älsk kom hem idag hade han posten med sig in och ibland all reklam fanns det ett brev till mig :D och det var ett finfint brev från syster TIna som just nu är i Afrika! Jättefint och så glad jag blev (:


  

Av Sofie - 19 oktober 2010 14:54

Tusen tack och jättesnällt så kunde jag gå hem från jobbet tidigare igår! Jag kände verkligen att jag gick runt i en liten bubbla, varken hörde, såg eller reagerade på det som hände runt omkring och orkade inte bry mig, det enda jag ville var att lägga mig ner. Så som tur var kunde jag åka med Jenny hem och gå direkt in i duschen och sen krypa ner i soffan - skönt! Är hemma idag också. Huvudet bankar, men annars känns det inte särskilt mycket när man bara sitter eller ligger ner men när jag reser mig och försöker ta mig för något så går musten ur mig.. tråk! Så jag blir hemma i morgon också. Hoppas verkligen att denna vilan hjälper för jag vill bli kry nu och kunna ut och springa, njuta av hösten, känna mig pigg och träffa vänner osv (:

Allt har sin tid, tummen upp och njut av vad just denna stunden har att ge!

Av Sofie - 18 oktober 2010 12:56

Känner mig inte alls på topp idag.. Tyckte att det kändes hyfsat i morse och att jag bara var lite förkyld, men ack! Redan på vägen hit kändes det som att jag tömdes på all energi och huvudet börja dunka :( Börjar tycka att det är väldigt tråkigt nu att vara på jobbet och inte känna sig helt 100..
Så nu sitter jag här och har lite rast och vill inget hellre än att komma hem och bara lägga mig ner, huvudet är tungt, näsan snörvlar, ont i kroppen, blåsor i munnen och fryser :/ blää på det!

Visst får man vara lite negativ när man känner sig sjuk!?

Ovido - Quiz & Flashcards