Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Mitt liv

Av Sofie - 18 oktober 2011 21:08

Av allt som hänt så finns det fler eller färre händelser som har gjort sig mer eller mindre märkbara. Och inga av händelserna kan jämföras med varandra! De är och var och förblir unika i sig. De förde och för fortfarande med sig otroligt skilda känslor och har givit och ger mig totalt olika erfarenheter. Somliga bitar har varit mer jobbiga än andra, vissa rakt igenom hårda, andra obegripliga, några spännande och det har funnit en salig blandning av både sorg, smärta, glädje, framåtanda och
tillfredställelse!

För att göra en lång historia kort vill jag bara nämna i stora drag,  ganska kort och möjligtvis till synes utan vidare ingång på känslor vad som har hänt i mitt liv vad detta allt handlar om.

   Allting började några dagar innan den dagen då jag sist skrev i bloggen (den 7 augusti). Jag var otroligt ledsen och jag fann bara tomhet - inget att luta mig mot och inget att stå på! Det fanns bara gråt, tårar och en hemsk smärta. En stor sorg, ett tungt beslut och en ovisshet.


Jag bor nu hemma hos mamma, i mitt rosa lilla rum med rosa väggar, vita
(egenmålade) möbler med tillverkling från ett tidigare sekel, rosor och spets!
Hihi, här trivs jag nu och har lyckats samla allt av mg och mitt i denna lilla
vrå. 

Jag har en fantastik vän i Andreas! Jag älskar fortfarande honom, han betyder
mycket och jag vill absolut inte vara utan honom. Är därför otroligt glad över
att vi är varandra nära trots att jag tog ett beslut som lett oss på skilda håll på grund av att känslorna inte är desamma,

Jag har börjat på högskolan :D det är fantastiskt! Jag är som en svamp och
tycker att allt är superintressant. Mycket av min tid går åt till att läsa och
skriva och jag tycker det är toppen! Utbildningen, klassen och skolan är över
förväntan – härligt!

Jag bär en stor saknad inom mig efter morfar som hastigt tog förväl i slutet av
sommaren! Älskade, fina morfar som alltid fanns och var en trygghet. Det är
fortfarnde tomt och ledsamt men jag är glad att du och mormor är tillsammans
igen! Jag har alltid älskat morfar lika mycket som jag saknat mormor <3


Jag är så glad att jag har så fina vänner och en underbar familj! Som finns,
har funnits, finns här igen och vissa kanske kommer tillbaka och några är helt
nya men alla är dom lika bra på sitt sätt (: Fantastiska och mina bästa! Ni
betyder otroligt mycket och skulle aldrig klara livets prövningar, livets
vardag och alla vågor som allt vilar på utan er!

Som framgått tidigare har allt verkligen inte skett utan känslor utan snarare tvärtom. Jag ville bara ge en nypa av hur mitt liv ser ut just nu.
Livet jag lever är bara mitt. Jag känner mig nöjd, belåten och trivs med
tillvaron!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 1 april 2012 17:37

Jag har verkligen ett stort frågetecken innanför pannbenet idag! Vad kallas det som är mittemellan idéspruta och idétorka?!Om man har en massa ideér, tankar och förslag men man kan inte komma fram till något vettigt överhuvudtaget. Jag hittar inget s...

Av Sofie - 31 mars 2012 23:15

Stök i mitt kök (: välkommen till min tre-rätters lördagen den sista mars 2012 ^^Att ta lång tid, fixa och dona för att sedan överraska och låta andra smaka - det tycker jag är rolig matlagning! Förrätt: Basilika glaserade morötter med lime&ingefär...

Av Sofie - 30 mars 2012 17:15


I det stora, gamla och vackra huset med högt till tak och ett väldoftande kök skulle det denna fredag vara tjejkväll (: I den mysigt, varma matsalen hälsades vi välkommna av värdinnan och slog oss ner kring det gröna bordet! Där vi stannade resten av...

Av Sofie - 29 mars 2012 16:45

till en början var det bara på insidan nu är smärtan både synlig och känslig för beröringIbland, vissa dagar, gör det mer ont än andra dagarSmärta är en del av livet och kommer så förbliDet är tungt att tänka och känna, ta emot ett besked och förstå ...

Av Sofie - 28 mars 2012 19:40

Sveriges Mästerkock :D Mitt enda favorit- och mest omtyckta tv-program! Och idag är det FINAL :D Såå spännande och jag kan knappt bärga mig! Josefine eller Sigrid?! Det är frågan och jag kan inte alls bestämma mig för vem jag verkligen tycker ska vin...

Ovido - Quiz & Flashcards