Alla inlägg den 7 december 2011

Av Sofie - 7 december 2011 21:15

           


Mysig och efterlängtad kväll hemma hos och tillsammans med Li :) kanonmysigt!
Massa tid att bara prata, prata och prata hela tiden ^^ fixade lite bilder och fika jättegod fika!


Är man riktigt snäll så får man titta på Annelies Meny och välja vad man vill ha till fika, och dessutom kombinera hur man vill :D Så jag bestämde mig för lite lussebulle, lite kanelbulle och även lite glass med hallon - mumsigt!


Det är verkligen toppen att ha en vän som finns där alltid, i vått och torrt

Av Sofie - 7 december 2011 17:30

Nu pyser jag till världens bästa Li :D
 

Av Sofie - 7 december 2011 16:41

Frågan är:
Vad kan förhöja värdet i en kvinnas vardag?
Mitt svar är:
Att känna sig tillräcklig!
Min slutsats som både kan bidra till god hälsa men ockå ohälsa, lyder:


En kvinna TAR ansvar
En kvinna  SÖKER uppmärksamhet
En kvinna KÄNNER stress
En kvinna BEHÖVER bekräftelse
En kvinna KONSUMERAR skönhet
En kvinna FÅR uppskattning

Min slutsats är i det allra mest färska stadie, så om jag står fast vid den om några dagar, en vecka eller ja kanske t.o.m om en timme - det vet jag inte men just nu känns det som att jag fått fram det jag sökte!


 


Spännande, intressant och inspirerande att fördjupa sig lite grann, se samband och låta de egna tankarna och funderingarna förvilla lika mycket som de ger klarhet och en egen helhel (: och ovanpå alltihop så är det en utmaning!

   Jag har läst, skrivit och sökt både fakta och artiklar kring kvinnors hälsa! Det är aningen frustrerande när jag vet vad jag vill skiva och om vad, men inte finner underlag för det. Det gör också att det krävs omstrukturering och nya tankesätt för att iaf göra ett försök att komma fram till nåt som känns bra och helst ÄR bra också!

    Efter mycket tid så känner jag mig rätt nöjd (: Jag vet egentligen inte om jag kommit fram till så mycket. Men jag har dragit en del trådar mellan möjliga samband och formulerat en tanke utifrån den fakta jag fått fram och ändå lyckats hamna där jag någonstans från början ville hitta vägen till. 


 

Ovido - Quiz & Flashcards