Alla inlägg den 25 december 2011

Av Sofie - 25 december 2011 21:30

Julefirande med pappa, hela familjen och släkten där <3

 


 Det absolut mysigaste med julen är att det finns tid och plats att träffa nära och kära! Med många på olika håll och föräldrar som inte bor ihop så blir det många dagar med julfirande :D inte mig emot!
Som tradtionen är och ska vara så börja eftermiddagen med glögg (: Julemat, nissar som delar ut klappar och sist men inte minst julklappsleken ^^ Det är alltid lika spännande! Är jätteglad för alla klappar som jag fåttJag tycker att det är så bra och mysigt att bara få vara, vara tillsammans och bland de som gör mig trygg, får mig att må bra och som jag älskar! Det gör att julens sammankomst betyder mycket.

Av Sofie - 25 december 2011 01:11

Visst är det mysigt (: och det bästa av allt är att vara tillsammans med familjen och bara låta allting ha sin tid och ta det som det kommer! Startade dagen med frukost med mamma och cyklade sen iväg till kyrkan för att sjunga på en familjegudtjänst med julberättelse. En så enkel och trevlig stund i kyrkan (: fick träffat och kramat Li också :D 

Slog in de sista klapparna och hade en mysig prat och kaffestund med familjen (: Jag gjorde lite julgodis innan Kalle Anka skulle börja! Här börjar traditionerna :D Kalle Anka och glögg, vi tittade visserligen inte så nog förrän i slutet men det är mysigt och det hör till att alla ska samlas framför tv:n till ljudet av alla sagofigurerna! ^^ 

 


I köket trivs jag himla bra (: och minst lika bra i juletid! Fortsatte med lite julgodis och Janssons (: med många hjälpsamma händer så var julmaten tillslut på bordet och allas tallrikar fyllda! Mycket god mat och minst lika mycket prat <3 massa mysigt! 

 

Och tillslut var det dags för julklapparna :D Jag är jätteglad för alla klappar jag fått ikväll - tack snälla ni!  




Det har verkligen varit en helmysig dag! Precis som det ska vara, lungt, fyllt av ro och glada varma stunder <3


Ovido - Quiz & Flashcards