Alla inlägg den 10 december 2011

Av Sofie - 10 december 2011 18:15

För en gång skull bestämde jag mig för att bara vara hemma en lördagsom denna - hemma utan några planer och bara vara utan någon annan än med mig själv (: Hur bra som helst, så lungt! Tror att de dagarna är lika viktiga och välbehövliga!


 

Snackade med Li en stund i teleluren (: otroligt att man alltid har lika mycket att prata om och det känns sällan som vi hinner prata klart och ändå så hörs vi så ofta - men det gillas ^^ Tog en liten tupplur för att minimera tröttheten lite efter en natt med lite sömn (:  drog på joggingkläderna så fort jag vaknade - behövde ltie ny energi och då passar det alldeles utmärkt att springa av sig lite och få lite ny luft efter en sovstund :) Sova och springa är två av mina favorit-ting i vardagen :P Det hjälper och stärker så mycket !




Resten av kvällen satt jag med näsan i böckerna, eller snarare datorn för att återigen försöka samla på mig så mycket kunskap som möjligt inför den kommande tentan! Inte det roligaste nöjet en lördag, men samtidigt så gör det mig inget att plugga en lördagkväll och hitta på nåt roligt en annan kväll. Det där med namnen på dagarna spelar väl inte så stor roll om det är en lördag eller tisdag - det viktigaste är ju att det känns bra just här och nu (:

Av Sofie - 10 december 2011 11:30


 


Lousise och Michaela från klassen kom på besök hos mig idag (: redan på morgon, så vi startade med lite frukost tillsammans och satte sen igång att plugga lite tenta tillsammans. Vi gick igenom sånt som är lite knepigt, klurigt och svårt att förstå. Toppenskoj och verkligen givande att vi kunde träffas och kunna hjälpas åt lite grann (: Känns jätteroligt att ha funnit klasskamrater som man kommer bra överrens med, kan skratta med och har samma ambitioner :D Avslutade med lite lunch innan tjejerna gav sig ut på sina långa vägar hem igen!


Tack för en trevlig, hjälpsam och givande dag :)

Ovido - Quiz & Flashcards