Alla inlägg den 19 december 2011

Av Sofie - 19 december 2011 22:15

De två senaste dagarna har till allra största del bara inneburit plugg inför tentan!

Hela söndagen satt jag med datorn och böckerna framför mig, gick igenom allt och antecknade en massa.. Likaså har jag gjort hela dagen idag. Det känns som att jag inte har gjort ett enda dugg när man bara sitter och gör samma sak hela tiden.Samtidigt som det faktiskt känns som att en hel del har lagt sig nu och att det på nåt vis finns en röd tråd ^^ Det är väl himla tur att man så här två dagar innan tentan äntligen upptäcker sambandet med allt och får en större fösttåeler och själv kan se varför allt detta finns med i samma kurs!

Till lunch tog jag en paus och fick en dos av sötaste Li :D Det var välbehövligt för oss båda, fick pratat av oss litet, ätit lite, pratat ännu mer och skrattat en hel del!! Himla skönt att ha en vän som finns överallt och ingenstans i alla lägen ^^ För min del - en ljusglimt mitt i allt plugg som gav ny och mer energi!

 

Li förhörde mig lite på det som jag kände att jag inte hade grepp om men förhöret flöt på så då visste jag att jag kunde gå vidare sen :) och Mamma förhörde mig i närmare två timmar nu på kvällen och det kändes som att jag hade kläm på det mesta så jag får väl lita på det :) En dag till i morgon som ska innebära repetition innan det är dags.

Av Sofie - 19 december 2011 09:24

att vakna innan klockan ringer, sätta sig upp i sängen och ställa frågor till sig själv om frekvenser - det är inte okej :/


Jag har verkligen hängt upp mig på de här frekvenserna. Jag har svårt för att bortse från och acceptera saker som jag inte kan förstå, för att kunna ta det till mig så vill och måste jag kunna förstå innebörden och syftet med det men just nu så greppar jag inte vad definitionen på vad relativa frekvenser är..

Tog en lång paus från plugget innan jag la mig för att undvika de här "drömmarna" men det tycks vara samma sak varje gång det är tenta för min del, jag har ingen som helst ro så länge jag känner att jag kan det.

Och nu sitter jag här igen, repeterar och repeterar och upprepar allt :) förhoppningsvis har jag klart för mig vad de relativa frekvenserna är innan jag ska sova ikväll.

Ovido - Quiz & Flashcards