Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Det sista!

Av Sofie - 20 december 2011 21:46

Nu är det verkligen det sista..
De sista timmarna och allt det sista är gjort.
Nu kan jag inte mer göra, det är bara att tuta och köra (:

I morgon är det dags för första salstentan.
Jag kan inte lära mig mer, det finns varken möjlighet, tid eller chans till att något ytterligare skulle fastna.
Jag har packat väskan, gjort i ordning "energi" som jag ska ha under skrivningen, ställt fyra olika alarm om jag mot förmodan skulle snooza mer än vanligt, checkat att jag har allt det viktiga och läst igenom allt en sista gång!

Känslan jag har just nu är mest av ledsamhet och oro. Över att jag inte kommer känna att jag kan det. Så länge jag har känslan av att jag kan och att jag känner mig nöjd med min insats så är jag lugn. Men den känslan kan jag inte få förrän i morgon och tiden dit känns oändligt lång. Jag är glad att denna dagen är över och att jag äntligen ska sova.. försöka sova iaf. Denna dagen har bara varit fylld av väntan och åter väntan.

Rent ytligt känner jag mig mer och mer lugn. Men att tankar och hjärna kunde kräva så mycket energi och göra av med så mycket kraft, det visste jag knappt. Trots lugnet så har jag ingen ork. Jag orkar inte tänka på något annat än det som jag absolut måste tänka på, orkar inte ens ge en tanke åt vad jag ska ha på mig och jag orkar än mindre bry mig om vad jag egentligen valt för kläder.. det är läskigt att tankar styr så mkt. Egentligen känns det som att jag inte tänker alls längre, vilket känns väldigt konstigt och inte alls likt mig :P
Den inre stressen och känslan gör sig allt mer påmind på utsidan. Jag vet att det säkert låter helt överdrivet och det är det kanske också.. men det känns som nåt stort och det är faktiskt så att jag trodde att jag skulle vara nervös men jag trodde faktiskt inte att jag skulle känna mig utmattad, trots att kroppen har full funktion och hjärnan går på högvarv så känner jag mig tom. En häftig känsla men jag längtar deffinitivt till i morgon :) Att få känna som vanligt igen och börja tänka!

Nu är det dags att sova, ladda batterierna och koppla av!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 1 april 2012 17:37

Jag har verkligen ett stort frågetecken innanför pannbenet idag! Vad kallas det som är mittemellan idéspruta och idétorka?!Om man har en massa ideér, tankar och förslag men man kan inte komma fram till något vettigt överhuvudtaget. Jag hittar inget s...

Av Sofie - 31 mars 2012 23:15

Stök i mitt kök (: välkommen till min tre-rätters lördagen den sista mars 2012 ^^Att ta lång tid, fixa och dona för att sedan överraska och låta andra smaka - det tycker jag är rolig matlagning! Förrätt: Basilika glaserade morötter med lime&ingefär...

Av Sofie - 30 mars 2012 17:15


I det stora, gamla och vackra huset med högt till tak och ett väldoftande kök skulle det denna fredag vara tjejkväll (: I den mysigt, varma matsalen hälsades vi välkommna av värdinnan och slog oss ner kring det gröna bordet! Där vi stannade resten av...

Av Sofie - 29 mars 2012 16:45

till en början var det bara på insidan nu är smärtan både synlig och känslig för beröringIbland, vissa dagar, gör det mer ont än andra dagarSmärta är en del av livet och kommer så förbliDet är tungt att tänka och känna, ta emot ett besked och förstå ...

Av Sofie - 28 mars 2012 19:40

Sveriges Mästerkock :D Mitt enda favorit- och mest omtyckta tv-program! Och idag är det FINAL :D Såå spännande och jag kan knappt bärga mig! Josefine eller Sigrid?! Det är frågan och jag kan inte alls bestämma mig för vem jag verkligen tycker ska vin...

Ovido - Quiz & Flashcards