Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Sofie - 17 maj 2011 21:45

Det är alltid lite frustrerande att vakna och veta att man ska inte jobba men att man kan bli inringd, det skapar en viss stress. ´Jag vill och hoppas att de ska ringa, men jag vet inte om det kommer att göra, och om de gör det vilken tid blir det isf och om de inte ringer hur ser dagen ut då?! Så ofta känner jag att fram tills jag nästan helt säkert vet att de inte kommer ringa så vill jag bara ta det lungt och inte göra nånting för att vara beredd (: Och det gjorde jag idag också!

Det blev ju som sagt inget jobb denna tisdagen då, men har jag inte jobb så skaffar jag mig ^^ inget betalt jobb, men något att göra iaf xD Och det gjorde även denna lediga dag!!

Jag satte ingång att röja ännu mera i klädkammaren :P jag hade fått in allt som skulle få plats men nu skulle jag bara få lite ordning på det, så jag slängde ut allt igen och fixade en bättre ordning och möblerade om lite grann ^^ Men tröttnade efter ett tag så tog på mig joggingkläderna och gav mig ut lite, åt lunch och röjde klart!!

Handlade lite mat på eftermiddagen och tog med mig matkassen hem till mamma och lagade mat till mamma och bror :D Mozzarellafyllda biffar med paprikasallad!!
Det blev gott och vi hade en jättetrevlig kväll tsm!

Av Sofie - 17 maj 2011 15:30

Yes äntligen!! Äntligen kom jag ut på mitt första löppass på länge :D
Efter en låång förkylning och envis näsa så känns det nu som att kroppen är tillbaka i rätt position igen och det känns toppen!!

Så idag, trots att regnet vräckte ner så hoppade jag i skorna och sprang ut på ett löppass :D Fit For Fight igen så nu jäklar kör jag! Det kändes riktigt bra, jättetaggad och nöjd med prestationen!

Löppass:
5 min rask gång
25 dubbelhopp
2x25 knälyft
2x25 hälsparkar
3x10 utfall
3x10 enbensböj
3x10 knäböj
20 min löpning
5 min rask gång

Löpprogrammet som jag följer är på sammanlagt 12 veckor och med tre pass i veckan. Nu började jag på vecka 8 igen efter mitt förkylningsuppehåll och ser verkligen framemot att få köra de sista veckorna utan stopp :D

Av Sofie - 17 maj 2011 09:34

Startade dagen med två tjocka tröjor, regnjacka och en promenad i skogen SÅKLART :D Inget kan stoppa mig från en uppvaknande morgonpromenad! Jo faktiskt, åskan kan stoppa mig men det är nog det enda i väderväg iaf ^^

Inget jobb idag heller, möjligheten och förhoppningen att de skulle ringa fanns fortfarande efter att jag kom hem vid halv sju efter min promenad (: Men icke, ingen som ringt idag heller! Morgonen blev därför en lugn sådan i soffan medans jag "väntade" på att de kunde ringa!!

Nu ska jag starta dagen en andra gång :P nu när jag vet hur det blir med jobb eller inte! Börjar med lite musik att dansa till ^^

Ovido - Quiz & Flashcards