Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Sofie - 24 maj 2011 21:19

Idag var det dags med veckans första löppass :D

Jag hade tur med vädret minsann!! Det verkligen ÖSregnade och blåste en massa, regnet det virvlade och dånade medans jag var hos mamma men när jag kom utanom dörren så sken solen och himeln var alldeles klar!

Löppass:
5 min rask gång
25 dubbelhopp
2x25 hälsparkar
2x25 knälyft
3x10 enbensböj
3x10 knäböj
3x10 utfall
25 min löpning
5 min rask gång

Tanken med de här löppassen är att man ska bli tränad för att slutligen springa 5 km. De 25 minuter jag skulle springa idag skulle springas i lagom tempo med så få gångpauser som möjligt för att klara de 25 min men när jag har sprungit i 20 min utan några pauser har jag passerat 5 km strecket :P hihi! Iaf var det så idag :D

Efter duchen kopplar jag nu av i soffan till lite play och kiwi-sallad :D

Av Sofie - 24 maj 2011 21:13

Det har blivit lite av en rutin eller vad man ska säga att jag varje tisdag går hem till mamma efter jobbet, äter middag där och är där under kvällen (: Så idag rörde vi ihop det lite och mamma och jag trodde för en stund att jag skulle äta där idag också :P men det skulle jag faktiskt inte den här tisdagen.

Men även om jag inte skulle det så gick jag såklart hem til mamma en stund EFTER maten :D Tog med och bjöd mamma på lite mat, tyckte att det var synd att hon skulle äta och laga själv ^^ färgade håret och hann prata en stund innan jag gav mig ut på ett löppass!

Nu känns det ju som att Tisdagarna är "mamma-dagar" ^^ hihi! Min mamma är så bra!

Av Sofie - 24 maj 2011 10:15

 

Som alltid tycker jag fortfarande att det är toppen att ta en promenad på morgonen :D Och ännu bättre blir det när man får lite sällskap!!

Åkte med Jenny till jobbet idag och innan vi körde härifrån promenixade vi en liten sväng (:

Ovido - Quiz & Flashcards