Alla inlägg den 27 juli 2011

Av Sofie - 27 juli 2011 21:00

Jag och mamma tog bussen till den vackra sydliga staden Ystad där solen värmde gott! VI tog en mysig promenad ner till gågatan där vi spatserade omkring tillsammans med många andra. Tittade in i små mysiga affärer och tog en fika på torget innan vi gick till sjukhuset för att hälsa på lilla morfar! Stackars morfar mår inte så bra och fick läggas in! Det kändes bra och positivt att få träffa honom, han var piggare än vad jag hade tänkt och det gladde mig! Hoppas nu bara stort på att de kan hjälpa honom på bästa sätt.

Mamma och jag traskade tillbaka till gågatan igen, gjorde några fynd ^^ och gick sen på jakt efter ett trevligt ställe att sätta oss och äta på (: Och vi lyckades mycket bra,  vi bestämde oss för att slå oss ner på restaurangen Store Thor där de både hade ett varmt bemötande, trevlig uteservering och framförallt mycket god mat :D Så mysigt!


 

Lagom till att vi var mätta och belåtna fanns det en buss som passade oss bra (: Jag följde med hem till mamma och sov över där! Mysigt att få sova där ibland och vakna och äta frukost med mamma precis som när jag bodde hemma (: Tack älskade mamma för en fantastisk dag!! Att vi lyckades pricka in den dag med mest sol men framförallt att bara vara tsm och ha en heldag - toppen!

Av Sofie - 27 juli 2011 11:06

  

Ännu en solig dag :D Blev så glad när jag vaknade och såg solen skina idag igen!
Skyndade mig ur sängen och hoppade direkt i skorna för att komma ut i solen och vakna, härligt!!

Laddat min dag med lite frukost och en kopp egen Latte ^^ och nu ska jag traska hem till mamma och lägga mig i solen en stund innan där bär iväg på en liten utflykt!

Ha en bra dag!!

Av Sofie - 27 juli 2011 10:47

Vilken fantastisk kväll jag och syster Tina hade igår :D

  
Jag åkte in till stan och mötte sötaste Tina för att framförallt träffas och äta sushi tillsammans! Tina hade aldrig smakat sushi tidigare och var så snäll och ville bjuda mig på det just dena kväll :D TACK! Gladare än gladast blev jag, hihi!

Vi beställde en meny som vi delade på :D och bäst av allt var att Tina tyckte om det!! Toppen :) och jag hittade en ny favorit som jag inte smakat tidigare, smörfisken - som är den vita (tredje från vänster).

 
Rekommenderar varmt Izakaya KOI i Malmö. Där var verkligen mysigt, de hade ett varmt bemötande, god service och suverän sushi!

Jag glädjs så av att träffa dig Tina :) Du betyder mycket för mig! Och tänk så mycket vi har upplevt tillsammans genom våra liv :P Delat kudde, skrattat, bråkat, taggat inför sommarsemestern och jag tycker lika mycket om dig fast att du försökte sno mina skor ;D haha!

Skratt och allvar blandades under kvällens samtal och avslutade med en kanelbulle innan vi gick skrattandes till bussen över massa minnen från när vi var små!!

  
TACK igen för en massa mysig kväll :D

Ovido - Quiz & Flashcards