Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Sofie - 30 juli 2011 20:45

Jag och älsk lagade lite god mat på kvällen (: Lagom till att vi ätit klart och satt oss i soffan började filmen "ögat" som jag gärna ville se.

En film om kärlek med bla. Lena Endre och Samuel Fröler - två av sveriges bästa skådelspelare tycker jag! Det var verkligen en bra film men hemsk. Det är inte klokt att kärleken kan göra så med människan. Att man kan älska en människa så mycket att man blir besatt och behöver så mycket bekräftelse på att man är älskad, att man då utsätter den man älskar för en av de svåraste sorger, upplevelse och lögner är det verkligen kärlek? Jag tycker inte det! Det var ungefär det som filmen handlade om så den var både mycket intressant, gripande och bra!

Av Sofie - 30 juli 2011 20:45

Helsingborgsfestivalen har dragit igång och min tanke för dagen var att åka dit och förhoppnningsvis slippa en massa regn och bara ha skoj (:

Jag valde att istället åka tillsammans med mamma till Morfar som fortfarande inte blivit riktigt bra! Det kändes alldeles jättebra att ta bussen mot ystad istället för till helsingborg, jag ville hellre hälsa på morfar (: Vi stannade en ganska god stund och fick pratat en del! Tänk vad det kan hända mycket på kort tid och saker och ting som man inte alls själv kan styra över eller göra nåt åt. 

Jag är glad att morfar är där han är och att han förhoppningsvis får den bästa hjälpen som kan få honom på benen snart igen! Det är viktigt att ta vara på stunderna här i livet.

Ovido - Quiz & Flashcards