Alla inlägg den 28 juli 2011

Av Sofie - 28 juli 2011 22:30

En dag av massa regn, mycket tid med mamma och tiden gick väldans fort!

Jag vaknade hemma hos mamma (: Ni vet allt det där som man var van vid men som man inte tänkte på innan när man bodde hemma. Det som bara fanns. Knarret från golvet, dörrhantag som gnisslar, kaffekokaren som bubblar och den där "hemmadoften" som inte luktar nåt egenligen och allt det där och en massa till är det som bjuder in tryggheten och känslan av att vakna hos någon och i en miljö som man så väl känner och älskar!

  
Började dagen med en mysig frukost och innan vi ens hann sätta oss hade regnet börjat ösa ner. Färgade mammas hår och svängde hemom och sen ner på badet för att simma i regnet :) Sen cyklade jag hem till mamma igen, handlade lite fika och fortsatte dagen med att bara vara, laga lite mat och hela tiden utan att tänka på nån tid! Så när klockan tillslut var tre på natten bestämde jag mig för att cykla hem :P Det är så skönt att bara låta allting ha sin gång och sin tid vissa dagar!

Hemma i barndomshemmet finns det alltid lika mycket kärlek, trygghet, omtanke och värme! Ett lugn sprider sig i kroppen och jag kan koppla av och bara finnas. Det är fint att vara vuxen och egen men ändå ha samma känsla av trygghet som när jag var barn.

Ovido - Quiz & Flashcards