Alla inlägg den 3 november 2011

Av Sofie - 3 november 2011 18:45

En dag av lugnet här hemma med promenad, vila, symaskin och ommöblering. Dagen avslutades med en filmkväll i stugan med folkdansen :D Vi var några stycken som åt tsm innan filmvisningen och sen satt vi hela kvällen och tittade på små filmer från uppvisningar och tävlingar! Skoj minsann (: Vi har det himla bra i vårt folkdanslag, så härligt fina och glada människor, en god sammahållning och alltid lika kul ihopa :D

 
Härligt folkdansgäng!!

Av Sofie - 3 november 2011 12:00

 


Efter många timmar och dagar av plugg med massa fokusering och nerlagd energi är tentan äntligen heelt klar och jag fick en dag utan några särskilda planer. En perfekt dag till att göra sånt som jag så gärna vill men sällan hinner! Bara ta det lungt och ha det behagligt (: Så jag satte mig vid min underbara symaskin och fick till lite granna. Bland annat ett linne! Symaskinen jag har är jättegammal . antik, har en annorlunda fast härlig grön färg, har sin plats i ett bord och är alldeles fantastisk att sy på :D

 

Av Sofie - 3 november 2011 11:00

Min definition av sovmorgon lyder:

Att sova tills man vaknar av sig själv :D

Vilket betyder att man sover tills kroppen själv känner att det är dags att vakna. Om det så är klockan sju på morgonen eller klockan tre på eftermiddagen, det spelar ingen roll för sovmorgon för mig är när jag vaknar utan att känna att jag blivit väckt!

Och det gjorde jag idag, härligt! Vaknade vid 10 och det är en alldeles lagom sovmorgontid! En dag framför mig som stod alldeles öppen och fri - befriande känsla!

Ovido - Quiz & Flashcards