Alla inlägg den 12 november 2011

Av Sofie - 12 november 2011 22:00

   Godaste!


Jag älskar traditioner, den svenska maten och däribland gåsen :D
Milo har fyllt år och bjöd därför till Gåsamiddag! Till min stora lycka (: jag frågat om det blev gåsamiddag för att det har det blivit ibland i samband med kalas och farsdag. Och jag undrade också för att jag själv tycker det är så gemytligt, gott och ville gärna hjälpa till och få vara med - se och lära!

    


Tyvärr så hade jag inte möjlighet att komma dit tidigare och vara med att göra vid gåsen. Men det kommer förhoppningsvis fler tillfällen (: Gåsen blev jättegod och med all dess tillbehör - mina favoriter är äppelbitarna och katrinplommonen som tillagats med gåsen! Och självfallet ska det vara äpplepaj till efterätt - gärna smulpaj av havregryn och såklart med vaniljsås :D

  

Det blev en ritkigt festlig kväll :) Verkligen trevligt! Avslutade kvällen med att spela spelet "vilda gester" - Tinas och min favorit! Och vem vann, Tina och jag såklart :D tillsammans med Emelie och David!



Tack älskade ni, Pappa och Milo <3 Fina ni är!

   


Ovido - Quiz & Flashcards