Alla inlägg under december 2011

Av Sofie - 10 december 2011 11:30


 


Lousise och Michaela från klassen kom på besök hos mig idag (: redan på morgon, så vi startade med lite frukost tillsammans och satte sen igång att plugga lite tenta tillsammans. Vi gick igenom sånt som är lite knepigt, klurigt och svårt att förstå. Toppenskoj och verkligen givande att vi kunde träffas och kunna hjälpas åt lite grann (: Känns jätteroligt att ha funnit klasskamrater som man kommer bra överrens med, kan skratta med och har samma ambitioner :D Avslutade med lite lunch innan tjejerna gav sig ut på sina långa vägar hem igen!


Tack för en trevlig, hjälpsam och givande dag :)

Av Sofie - 9 december 2011 21:45

Vilken kamp att cykla i den här blåsten och med spikar som faller från skyn. Men efter mycket tramp och flås så kom jag äntligen fram till Li :D li   ka fulllastad som vanligt och fick ett varmt välkomnande som alltid!

" Nu är det slut på veckan, det är dags för fredagsmyyys! " - Just precis ^^ Tillsammans med Li och fler sötingar! Idol-finalen tog plats i tv-rutan och vi tittade lite sådär halvt medans vi satt och snacka, spela lite spel och såg "dirty dancing" och nån show med skojaren Johan Glans! Helmysig fredag (: Ett bra avslut på en arbetsvecka och en lika bra början på en ny helg!  


 

Spela spel som går på tid och helst försöka vinna - det är superskoj och jag blir helt speedad :P Som sagt, Tiden går fort när man har roligt!

Av Sofie - 9 december 2011 16:45

Bussen till stan och där mötte jag upp mamma för att ta en runda på stan :) Det är alltid lika mysigt, härligt, pratsamt och oftast lite stressigt mot slutet när vi "ränner runder", haha :D Men jag tycker lika mycket om det ändå! Lite julstämmning i butikerna och himla trevlig personal överallt - det gör det lite extra skoj att gå från butik till butik (:
Såklart så var det till stor del julklappsköp som skulle uträttas och vi hann med en hel del. Det är ganska bra när man inte har tänkt så mycket på vad man ska handla i julklapp för då blir iaf inte jag, så inrutad och bara letar och jag trodde inte att jag skulle hitta några klappar för att jag inte visste vad men jominsann!


Kom också hem med en ny jacka :D hade tänkt mig en annan än den som köptes, men vad gör det när det bara blev bättre!

Av Sofie - 9 december 2011 12:05


 


Sysselsatt med epidemiologi, statistik och biomedicin går tiden i en rusande fart! Uttrycket om att "tiden går fort när man har roligt" passar oftast och för det mesta in, men kanske inte just idag och inte på denna sysselsättning. Kan inte påstå att jag haft roligt under förmiddagen :P men det är helt klart intressant och det känns ju bra att för varje gång fastnad ytterligare lite och någon mer pusselbit faller på plats! Även om det är mer eller mindre uppförsbacke och mer sällan nedför så är jag helnöjd med den här utbildningen hittills och jag stormtrivs :D

Av Sofie - 9 december 2011 10:03

Tänk om allt vore lika vackert - utisdan som på insidan, eller tvärtom!

det är insidan som räknas, där känslan finns

 


Det smäller, bankar och slår
av en andelning som jag inte förstår
är så förbaskat trött på det emellanåt
så att jag nästintill faller i förtvivlans gråt

Av Sofie - 8 december 2011 21:53

Idag ställde jag och mamma till med lite kräftfest :D bara vi två!

Det är himla gott med kräftor men bäst av allt var att få en lugn och stilla middag, mitt i veckan med bara mamma <3

 

Av Sofie - 8 december 2011 21:20

Mötte upp Sandra idag när jag kom med tåget (: och åkte sen hem till mig och tog en riktigt härligt och lång fika tillsammans! Det är verkligen supertrevligt och skoj när vi ses!

        


söta Sandra hade med sig en julklapp till mig - årets första ^^ såå snällt!



Jag älskar verkligen paket och tyckte att det var allt för snällt och innehållet var såå fint! Ja, jag ville så gärna öppna den idag så Sandra fick vara med (: Så lite tjuvstart på klapparna blev det allt! Tack fina vän för en fantastiskt fin ängel <3

Av Sofie - 8 december 2011 08:30

Jag tycker så mycket om att se en ny dag gry
Det är en känsla och så vackert att se solen ta mer och mer plats (:

 


jag kände mig rädd och illa tillmods.
visste inte vad eller vart och det som stör mig allra mest är jag förstår fortfarande inte varför
ett otäckt obehag spred sig i hela kroppen, usch!

Ovido - Quiz & Flashcards