Alla inlägg under december 2011

Av Sofie - 4 december 2011 13:26

Andra ljuset är tänt!

 

Med två ljus, morgonrock, frukost och julkalendern startade jag denna söndag (: Lite plugg idag också minsann, en promenad och sist men inte minst strykt Lucialinne och band! Nu ska jag sätta igång att göra mig Lucia fin! För om bara nån timmar ska Tornabygdens folkdanslag gå Luciatåg i Vombs kyrka :D

Av Sofie - 3 december 2011 19:00

   Tränade lucia och gjorde ett försök i att plugga när jag kom hem men när jag nickat till tillräckligt många gånger bestämde jag mig för att ta en liten lur innan fortsatte :P plugga lite till, gav mig ut och sprang ikapp med och mot vinden i några kilometer (: Sen var klockan plötsligt mycket och det var hög tid att göra mig klar!

 

En lördagkväll med sötaste Sara :D även om det går dagar, år, timmar eller månader emellan våra träffar så känns det alltid som att det var "lika längesen" - fantastiskt! Pratade en hel massa och lagade lite mat - lax, med spenat, quinoa och herico verts!



Glöggade lite efter maten och tog lite roliga bilder ^^ Massa massa prat och minst lika mycket skratt :D Kan inte säga annat än att jag hade en rolig kväll! 



  Vilken fantastisk vän <3 Tack kära Sara för glada stunder och varm vänskap!

Av Sofie - 3 december 2011 09:30

Underbaraste Ina kom hit till mig denna lördags morgon för att frukostfika tillsammans :D
klockan åtta ringde Ina på dörren och med bak-degiga fingrar öppnade jag dörren och mötes av ett som alltid lika varmt leende!



Med nybakta scones hade vi en mysig frukost och åkte sen iväg för att träna Lucia en sista gång innan det ska lussas på riktigt! Hoppas på fler fikor och massa prat med dig vännen även om vi inte ska träna lucia ^^ Har alltid lika trevligt och känner mig så trygg och glad över att ha en vän som du!


     
  

Av Sofie - 2 december 2011 22:15


Julstämning i stan!
Ljus, mys, frihet och värme - allt på en gång!
Kan inte sluta att förundras. 
Min fredagskväll fortsatte i minst lika mysig fotspår som den börjat!  

  
Av Sofie - 2 december 2011 18:30



Traskade runt lite i stan och väntade lite på finfinaste Jenny :D För denna kväll var det äntligen dags - Bio! Och inte vilken film som helst, utan Breaking dawn såklart ^^ för när man läst böckerna och blivit helt förtrollad så är det ju nästan ett måste att se filmerna! Men innan vi begav oss till biosalongen bjöd "storasyster" Jenny mig på sushi :D snällast, tack så mycket! Det är verkligen lyx att få sushi när man är student, hihi! 


     


Filmen var bra :) men den var nog inte så mycket som jag förväntat mig. Tyvärr är det väl så att ju högre förväntningar man har dessto mer kan man bli besviken över. Jag gillar absolut de andra filmerna och tyckte att det skulle bli jättespännande med denna (: Och det var helt klart supermysigt och skoj att se den!
på nåt vis vill jag rusa genom filmen för jag är så nyfiken på hur allt ska se ut, för handlingen vet jag ju redan ^^


 
Tack sötaste Jenny för en helmysig fredagkväll!
Det värmer att jag funnit en vän som du


Av Sofie - 2 december 2011 13:30

Uppenbarligen så längtade jag nog efter att det äntligen skulle bli morgon, varför skulle jag annars vakna halv fem och vara superpigg? (: Det är ändå helt okej att vakna tidigt och vakna av sig själv, men efter bara fyra timmars sömn så borde jag ju behöva sova lite till! Menmen upp och hoppa, iväg till skolan för PBL och lite GI-kost!  

Vi gör ett litet grupp arbtet om GI och ska ha lite redovisning nästa vecka. Det är verkligen givande att arbete tillsammans med en bra grupp (: Trivs superbra med allihop och tycker att vi har ett gott samarbete!
En av dagens nya kunskaper - Det är tydligen högre GI i popcorn än chips (: där ser man!

Av Sofie - 2 december 2011 00:15

Som sagt så tar tiden allt som oftast tag i en, tar fart och bara svischar förbi och det känns som att man bara hunnit blinka!December har börjat och tagits emot med öppen famn redan. Så nu ska jag göra november fulländad och plita ner novembers sista dagar!  Delar med mig av lite bilder och ord (: Det händer så mycket roligt, så många stunder som jag vill skriva om, spara, dela och minnas (: Ännu en uppdatering är gjord, varmt välkommen till den ^^ titta några datum tillbaka och finn nya inlägg!


 
Sov gott!

Av Sofie - 1 december 2011 20:45

Kan det bli mer passande? (: att inleda denna månad men en morgon i rosa och en kväll i rött!
Sista gången på dansen för den här terminen och då är det såklart julfest med dans kring granen i första hand :D Mysigt värre! Tror inte att det är många som i vår ålder fortfarande glädjs åt att dansa runt granen (: men vi är helt klart ett härligt och ungt gäng som har skoj tillsammans och älskar att dansa, så varför inte lite dans till smågrodorna ^^

  
Underbara dansvänner :D Önskar er alla en god jul och längtar redant tills dansen börjar igen!

Ovido - Quiz & Flashcards