Alla inlägg den 2 april 2011

Av Sofie - 2 april 2011 22:00

Jag tog cykeln vidare till ICA denna lördag för att handla inför kvällen (: Eftersom att älsk fyllt år och jag inte firat honom än så tänkte jag göra det denna kväll genom att bjuda på lite god mat och ge lite presenter!


Så när älsk äntligen kom hem gjorde jag bara klart det sista och sen högg vi in på förrätten - Avocadosnaps med crevette!


  


Varmrätten tog lite tid (: men det gjorde inget, för klockan var redan ganska mycket och vi hade ingen vidare brådska! Utan då hann vi istället sitta ner och vila upp oss och bara småprata (: Mysigt!
Ryggbiff med rödvinsås, herico verts, varm tomat och hemmagjorda pommes!


 


Jag stod nästan hela eftermiddagen och kvällen fram till att älsk kom hem och förberdde och fixa! Jag tycker verkligen att det är supermysigt att greja med allt i köket, låta allt ta sin tid och förhoppningsvis också lyckas (:


Vi pausade i soffan efter all mat och hade bara en härligt sen hemma kväll innan vi avslutade menyn med Toblerone parfait med färska jorgubbar!
  


Jag bara älskar att vara hemma med dig! Att ha en mysig lördag som denna tillsammans, låta pratet flyta, tankarna, känna ro och trygghet! Det är så mycket guld som det kan bli! Älskar dig (:

Av Sofie - 2 april 2011 15:00

Lördag morgon tog det lång tid att vakna och överhuvudtaget vilja ta sig upp ur "hemma-sängen" - det är väl aldrig så skönt att sova någonstans som hemma?!


När jag väl kommit upp tillslut så fick jag fixat och grejat lite innan jag gav mig av på cykeln till barndomsvännen Jenny (: Det var verkligen längesedan som jag var hemma hos henne i hennes föräldrahem och det var ändå sedan gymnasiet som vi satt ner och bara småprata med varann! Det kändes jättekonstigt att komma dit och bli mött av Jenny i dörren :P men också jättebra! Tänk så många gånger jag varit där och när jag väl klev in genom dörren och kramade om Jenny så kändes det ju som förr ^^


   Mamma Jenny med Thor


Vi småpratade och åt lunch och bäst av allt så fick jag ju se det lilla underverket som de nyligen fått (: Sötaste Thor! Och jag tycker verkligen att han passar till att heta just Thor. En lugn och söt liten bebis :)


   Lilla Thor!


Det var verkligen kul att träffa Jenny och jag hoppas att det inte dröjer lika länge tills nästa gång vi ses! Det är märkligt men känns ändå så bra att det faktiskt kändes som att det var igår, fast att vi inte setts på typ fem år! Vänskapen sitter i!
Tack för en trevlig förmiddag!


              
Lite fler bilder på mest Thor!

Ovido - Quiz & Flashcards