Alla inlägg den 6 april 2011

Av Sofie - 6 april 2011 20:17

Även idag har jag avverkat ett löppass! Det är så himla skönt att vara igång igen och jag har nu ett schema med tre pass i veckan som jag följer som förhoppningsvis ger mer utmaning för varje vecka som går (:

  

Dagens pass på ca 45 min såg ut så här:

5 Minuter rask gång

2x25 Dubbelhopp
3x25 Knälyft
3x25 Hälsparkar
5x1 Minuter spurt med 2 minuters rask gång emellan varje spurt
5  Minuter rask gång
5 Minuter dynamisk knäböj
5 Minuter push-pick-up
Slutligen stretching

Känner mig supernöjd med träningen för dagen :) Det ska allt vara lite utmaning! Efter gårdagens pass så hade jag en aning träningsverk i benen så nog kändes det allt. Nu känner jag mig skönt trött i kroppen!

Av Sofie - 6 april 2011 20:03

Just nu håller jag på att läsa boken Bara vanligt vatten av författaren Kajsa Ingemarson - en bra och trivsam författare! Jag har tidigare läst små gula citroner av henne, det var en lättläst och ganska enkel bok, om vardag, lagom händelserik och trevlig!

I Bara vanligt vatten får man träffa och lära känna författaren Stella Friberg som precis har börjat att författa sin tionde bok om en privatdetektiv vid namn Franciska Falke som levde under 1800-talet! Stella är en spännande karaktär, sluten och målinriktad och aningen bitter! Man får följa hennes väg såväl i arbetet som i privatlivet. Det är verkligen en trevlig bok som är precis lagom. En bok som man inte kan få för mycket av för när man minst anar det så händer det något som man inte väntat sig. Samtidigt som det är en bok som man på ett ganska enkelt sätt kan lägga åt sidan men också vilja återvända till!

Ovido - Quiz & Flashcards