Alla inlägg den 7 april 2011

Av Sofie - 7 april 2011 23:53

Jag har två saker att berätta (:

När jag kom körandes idag och skulle svänga in på gården så sprang det ett litet djur över vägen, jag trodde först att det var en katt men insåg snabbt att djuret hade för lurvig och låg svans och för liten kropp för att stämma in på en katt och tänkte då att det måste varit en ekorre men djuret var för stort för att var en ekorre och hade ett plattare ansikte så då förstod jag att det måste vara en
ILLER :D
Först gången som jag ser en "vild" iller i natuten!

KIWIN
som jag åt ikväll smakade precis som kiwi smakade när jag var liten!

Av Sofie - 7 april 2011 23:38

Och den gick utan ben :P

Idag har varit en dag som bara gått sin egen väg i stora drag! Det är skönt ibland att bara ta dagen som den kommer och se vad det blir av den.

Jag började min dag med nästan en timmes promenad :) Kände att jag behövde mjuka upp kroppen med all träningsverk och få den att vakna! Redan på morgonen var det strålande solsken och nästintill för varmt för att ha en långärmad tröja på sig!

Stackars lilla Maxime har lyckats få hög feber i denna värmen :/ Så han var hemma idag! Så efter att jag ätit lite frukost läste vi lite böcker och bara vila! Handlade sushi till lunch och såg lite på Emil i Lönneberga med lilla sjuklingen! Det känns ju lite konstigt att sitta inne och se film när solen skiner och det är nära 30 grader, men vad gör man när en liten plutt inte orkar nånting och helst ska ha det svalt :) Jag tog och solade lite efter filmen! Och Ikväll har jag varit i Lusanne på au-pair träff (: Småtrevligt med prat och fika!

Nu ska jag dyka ner i sängen och sova lite innan nästa dag gryr!  

Av Sofie - 7 april 2011 16:45

Eftersom att den underbart härliga solen nu skiner alldeles utmärkt mycket så skulle jag behöva lite mer solkräm för att inte bränna mig ute i solen :D Det är bättre att bli lite succesivt brun istället för massa röd!

Så jag gav mig alltså ut i dag för att köpa lite solkräm MEN HELT ORTORLIGT :P Jag var på apoteket och i tre olika livsmedelsbutiker och tittade efter vad som fanns men jag hittade inte en enda solkräm med lägre än 50 i solskyddsfaktor!! Och att sola med 50 är inte okej och knappast lönt! Så det blev helt enkelt ingen solkräm idag, får fortsätta leta i morgon :P hemma är man van vid att man kan köpa olika sorter typ överallt!



Ovido - Quiz & Flashcards