Alla inlägg den 10 april 2011

Av Sofie - 10 april 2011 21:33

Att bara sitta rakt upp och ner, luta huvudet bak och låta tankarna flyta precis när det bara blir så! Det är inget man kan bestämma sig för att göra - att sitta och tänka alltså. Det är något som kommer när det kommer och när det väl infaller så är det hur skönt som helst att bara tänka.. Låta det spinna på och bara följa med!

Det var just vad jag gjorde idag! Lät tankarna flöda. Det lyckas jag visserligen låta dom göra ganska ofta och ibland lite för mycket kanske! Jag har aldrig tvivlat på att jag är en tänkare, jag trivs med att vara det. Men idag var det så givande och jag bara lät tankarna vara!

Har pratat lite med mina kära :) tagit en kvällsprommenad och nu ska jag försöka se om jag tillsammans med lite plommon skulle kunna göra livet lite bättre!

Det är inte lätt när det är svårt som morfar brukar säga!

Av Sofie - 10 april 2011 21:25

 

 

  

 

Kom spring på gömda stigarna i skogen
Kom smaka söta bär av sol och jord
Kom njut av överflödet i naturen
Allt du ser har ett värde utan ord


En gränslös värld för oss och alla andra
Och varje litet liv ska va en vän
För alltid ska vi tillhöra varandra
I en kretsgång utan slut här ser vi den





Av Sofie - 10 april 2011 19:30

Följde med familjen på en lunch utflykt idag till en liten by som ligger alldeles i närheten! På vägen dit var det fantastiskt vacker utsikt över blommande träd, söta hus och genevesjön! Jag blir alldeles mållös vid vacker natur ^^

I den lilla byn finns det en ridklubb med en servering. Åt lite lunch där och tittade lite på hästarna (: det var nog någon sorts tävling där just idag för där var jättemycket folk och hästar!


        

Från ridklubben fanns det utsikt över hagar och allra längst bort skymtar alperna!

Jag tror att det var den här byn som jag råkade komma till när jag var ute på min lilla promenad i skogen för nån vecka sen och råkade komma till en by (:

Av Sofie - 10 april 2011 12:28

Svårt att sova. Och det är nog en blandning av värme, mage och tankar!

Jag somnade inte ordentligt förrän närmare fyra i natt! La boken ifrån mig vid ett men vid två tog jag upp den igen och läste klart den (: Och det var kanske det som var haken för när jag fått reda på hur boken sluta så kunde jag somna :P hihi! Så idag blev det en lite längre sovmorgon :) vaknade upp till solsken och fågelkvitter!

Många där hemma skriver på fb om härliga söndagsfrukostar och solsken :D Vad härligt! Hoppas att solen tittar fram riktigt mycket i sverige och att den är där för att stanna!

Ovido - Quiz & Flashcards