Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Så här fick det bli

Av Sofie - 21 april 2011 11:49

Jag har bestämt mig!

Jag har mycket och länge gått och tänkt på hur det känns och hur jag vill göra, vad det får för koncekvenser och framförallt vilket som på flest sätt blir mest rätt!
Därför kom jag tillslut fram till och bestämde mig för att det som känns mest rätt är att åka hem, att säga upp mitt avtal här!

Det är av ett flertal anledningar som jag har gjort det här valet. En del större anledningar som är direkt avgörande och en del andra lite mindre anledningar som tillkommit utifrån de större. Anledningarna är personliga och har gjort att jag inte längre tycker att det varken mot någon annan eller mig själv känns bra eller rätt att vara kvar.

Det har verkligen inte varit lätt att ta beslutet om att faktiskt säga upp sig. Jag har länge gått i tankar och egentligen inte velat att det skulle bli så här. Jag ville fullfölja min tid här och verkligen inte lämna familjen i den situation som de nu ställs inför. Det är lätt att bara tänka tanken när det känns lite motigt men därifrån till att verkligen överväga att fullfölja tanken är lång! Därför har jag tänkt igenom det mycket noga och velat vara försiktig för att vara helt säker på mitt beslut.

Jag är helt säker, det känns inte bra men det känns rätt!

Familjen jag har varit hos som Au-pair har varit fantasiska!! Jag tycker verkligen mycket om dom allihop! Jag vill verkligen inte göra dom illa och det är inte på grund av hur dom som familj! Jag har blivit varmt emottagen, fått uppleva och följa med på mycket. De har ställt upp och varit fantastiskt snälla! Jag är fullt medveten om att det är en otroligt svår situation som jag sätter familjen i och jag har all förståelse för att de är besvikna, arga och tycker att jag sviker dom! Jag känner mig väldigt ledsen över hur det har blivit och på sätt och vis så vill jag stanna kvar och bara att allt ska fortsätta så som det var tänkt! Det känns inte alls bra just nu, det är mest jobbigt, ledsamt, svårt och konsigt! När jag gjorde valet att åka hit så var planen att jag skulle åka hem i augusti och jag vill så gärna att det fortfarande skulle vara så. Men av de olika skäl som gör att vägen dit inte känns bra så vill jag hellre åka hem! Och det känns bra att jag har bestämt mig för det och jag tycker att det ska bli skönt att komma hem! Samtidigt som jag då är ledsen över allt hela situationen.. Känslorna är kort sagt väldigt blandade och upp&ner och det kommer dom nog vara ett tag till och just nu är det ganska svårt att förklara hur det känns!

 


Det sista jag vill med att jag gör så här är att såra någon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 1 april 2012 17:37

Jag har verkligen ett stort frågetecken innanför pannbenet idag! Vad kallas det som är mittemellan idéspruta och idétorka?!Om man har en massa ideér, tankar och förslag men man kan inte komma fram till något vettigt överhuvudtaget. Jag hittar inget s...

Av Sofie - 31 mars 2012 23:15

Stök i mitt kök (: välkommen till min tre-rätters lördagen den sista mars 2012 ^^Att ta lång tid, fixa och dona för att sedan överraska och låta andra smaka - det tycker jag är rolig matlagning! Förrätt: Basilika glaserade morötter med lime&ingefär...

Av Sofie - 30 mars 2012 17:15


I det stora, gamla och vackra huset med högt till tak och ett väldoftande kök skulle det denna fredag vara tjejkväll (: I den mysigt, varma matsalen hälsades vi välkommna av värdinnan och slog oss ner kring det gröna bordet! Där vi stannade resten av...

Av Sofie - 29 mars 2012 16:45

till en början var det bara på insidan nu är smärtan både synlig och känslig för beröringIbland, vissa dagar, gör det mer ont än andra dagarSmärta är en del av livet och kommer så förbliDet är tungt att tänka och känna, ta emot ett besked och förstå ...

Av Sofie - 28 mars 2012 19:40

Sveriges Mästerkock :D Mitt enda favorit- och mest omtyckta tv-program! Och idag är det FINAL :D Såå spännande och jag kan knappt bärga mig! Josefine eller Sigrid?! Det är frågan och jag kan inte alls bestämma mig för vem jag verkligen tycker ska vin...

Ovido - Quiz & Flashcards