Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Fyra väskor!

Av Sofie - 21 april 2011 21:42

Under veckan som har gått har jag jobbat som vanlig, passat på att njuta så mycket som möjligt av den härliga solen under mina lediga stunder, tagit promenader och till stora delar har jag packat, packat om och packat lite till!

  

Sen ett tag tillbaka var det bestämt att jag skulle åka hem nu över påsk och vara hemma en vecka! Men eftersom att jag valde att säga upp mig så ville familjen gärna att jag tar alla saker med mig hem på denna resan för att sen inte komma tillbaka igen!

Jag har på nåt sätt lyckats få ihop en hel massa saker här och det har blivit en hel del att packa. Så i tisdags tog jag mig en tur till cavanne och inhandlade den största väskan jag kunde hitta!! Jag fick plats med det mesta men inte allt i de två väskor jag hade. Därför körde jag en andra gång iväg för att handla ytterligare en väska! Äntligen så fick jag plats med alla mina grejer men nu i tre proppfulla väskor som var och en fick en vikt på mer än 20 kg. Eftersom att varje väska bara får väga 20 kg så hade jag att välja på att köpa ännu en väska eller att betala för 13 kg övervikt. Det visade sig att det billigaste alternativet skulle vara att lägga till sammanlagt 4 bagage istället för att betala övervikt! En tredje gång for jag iväg för att återigen handla en väska.

 

Med FYRA väskor har jag nu lyckats trixa, mixa och fixa så att var och en väska väger 20 kg och har ett handbagage på 10 kg! Det har tagit nästan tre dagar att packa ner allt och få det att stämma. Packa och väga om vartannat hela tiden. Jag har lämnat kvar en hel del saker som hygienartiklar, kollegieblock och lite annat för att vikten ska stämma. Det viktigaste är att jag inu har ett resultat som jag är nöjd med. Nu ska väskorna bara hem och jag har med mina viktigaste saker!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 1 april 2012 17:37

Jag har verkligen ett stort frågetecken innanför pannbenet idag! Vad kallas det som är mittemellan idéspruta och idétorka?!Om man har en massa ideér, tankar och förslag men man kan inte komma fram till något vettigt överhuvudtaget. Jag hittar inget s...

Av Sofie - 31 mars 2012 23:15

Stök i mitt kök (: välkommen till min tre-rätters lördagen den sista mars 2012 ^^Att ta lång tid, fixa och dona för att sedan överraska och låta andra smaka - det tycker jag är rolig matlagning! Förrätt: Basilika glaserade morötter med lime&ingefär...

Av Sofie - 30 mars 2012 17:15


I det stora, gamla och vackra huset med högt till tak och ett väldoftande kök skulle det denna fredag vara tjejkväll (: I den mysigt, varma matsalen hälsades vi välkommna av värdinnan och slog oss ner kring det gröna bordet! Där vi stannade resten av...

Av Sofie - 29 mars 2012 16:45

till en början var det bara på insidan nu är smärtan både synlig och känslig för beröringIbland, vissa dagar, gör det mer ont än andra dagarSmärta är en del av livet och kommer så förbliDet är tungt att tänka och känna, ta emot ett besked och förstå ...

Av Sofie - 28 mars 2012 19:40

Sveriges Mästerkock :D Mitt enda favorit- och mest omtyckta tv-program! Och idag är det FINAL :D Såå spännande och jag kan knappt bärga mig! Josefine eller Sigrid?! Det är frågan och jag kan inte alls bestämma mig för vem jag verkligen tycker ska vin...

Ovido - Quiz & Flashcards