Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Min sista dag i Divonne - Frankrike!

Av Sofie - 21 april 2011 22:17



Ja, idag var alltså min sista hela dag i Frankrike och här i Divonne!

Dagen har jag ägnat åt att fixa inför den slutliga avresan och packa lite smått då och då. Massa små saker som jag kommit på hela tiden! Njutit i stora drag av solen (: och haft en mysig eftermiddag med barnen - påskägg, mellis, film och kramar!  

Jag har verkligen glädjs åt tiden som jag har fått här! Allt jag har varit med om har verkligen varit fantastiska upplevelser och utmaningar som har gett mig så mycket! Många härliga intryck, nytt land (länder), ett nytt språk,    oemotståndliga utsikter, glädje, en ny kultur och tiden har skänkt mig nya tankar och åsikter, mycket nya goda smakupplevelser och framförallt så har jag fått träffa och lära känna många nya och fantastiska människor! Att ha bara komma till ett nytt land och från början inte känna någon enda - bara det var en stor upplevelse och prövning! Jag känner att framförallt så har jag som person fått med mig mycket. Mycket inom mig. Styrka, mod, tankar och vilja!  

Jag är otroligt tacksam att jag fick möjligheten till det här jobbet, chansen och upplevelsen! Den är värd mycket och något jag alltid kommer bära med mig! Att tiden här skulle sluta på det här sättet och i den här situationen var verkligen inte min tanke och min avsikt, det är något som väckts under tiden! Men trots det så är jag glad att jag åkte och tacksam och glad över allt vad det inneburit!

På grund av hur situationen har blivit så känns det inte alls särskilt bra! Jag känner mig som världens mest usla och hemska människa! Så precis som jag har sagt innan så känns det inte bra men det känns rätt! Och jag gör absolut inte det för att vara elak eller såra någon. Det känns hemskt att se besvikelsen.

Jag åt en sista middag med familjen ikväll! Det kändes bra att vi kunde äta tillsammans fast att stämningen inte är som innan och att tacka för den här tiden och berätta att jag tycker om mycket om familjen var för mig viktigt att få sagt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 1 april 2012 17:37

Jag har verkligen ett stort frågetecken innanför pannbenet idag! Vad kallas det som är mittemellan idéspruta och idétorka?!Om man har en massa ideér, tankar och förslag men man kan inte komma fram till något vettigt överhuvudtaget. Jag hittar inget s...

Av Sofie - 31 mars 2012 23:15

Stök i mitt kök (: välkommen till min tre-rätters lördagen den sista mars 2012 ^^Att ta lång tid, fixa och dona för att sedan överraska och låta andra smaka - det tycker jag är rolig matlagning! Förrätt: Basilika glaserade morötter med lime&ingefär...

Av Sofie - 30 mars 2012 17:15


I det stora, gamla och vackra huset med högt till tak och ett väldoftande kök skulle det denna fredag vara tjejkväll (: I den mysigt, varma matsalen hälsades vi välkommna av värdinnan och slog oss ner kring det gröna bordet! Där vi stannade resten av...

Av Sofie - 29 mars 2012 16:45

till en början var det bara på insidan nu är smärtan både synlig och känslig för beröringIbland, vissa dagar, gör det mer ont än andra dagarSmärta är en del av livet och kommer så förbliDet är tungt att tänka och känna, ta emot ett besked och förstå ...

Av Sofie - 28 mars 2012 19:40

Sveriges Mästerkock :D Mitt enda favorit- och mest omtyckta tv-program! Och idag är det FINAL :D Såå spännande och jag kan knappt bärga mig! Josefine eller Sigrid?! Det är frågan och jag kan inte alls bestämma mig för vem jag verkligen tycker ska vin...

Ovido - Quiz & Flashcards