Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Sofie - 2 februari 2011 16:45

Verkligen en HEL dag med barnen idag (: från morgon till kväll!


Barnen väckte mig på morgon,vi åt frukost tillsammans och gjorde oss klara! Eftersom att det var onsdag så brukar vi ju åka iväg på dans på förmiddagen men idag fick vi reda på att dansen var inställd så vi stannade hemma och tittade klart på "Lotta på bråkmakargatan" som vi börjat titta på innan (: Jag tycker det är toppen att barnen älskar atrid lindgrens filmer lika mycket som jag xD Efter filmen körde vi ner till sjön, där vi sparkade sparkcykel och åkte rutchkana en liten stund innan det var dags för lunch (: Lunchade och satte oss sen i bilen igen för att åka till Lusanne och gå på barn-träff för svenska barn! Mycket trevligt, snälla människor, roliga lekkamrater och tårta var vad träffen bjöd på!


Båda barnen var väldigt trötta på vägen hem så de somnade i bilen men med facit av den här dagen var det nog bra eftersom att kvällen blev ganska sen! Vi kom hem och lagade mat tillsammans. Satte oss i soffan med maten och tittade på "Barna i bullerbyn" som jag hade lovat ^^ Tog lite paus i filmen och borstade tänderna så att barnen kunde hoppa direkt ner i sängarna sen!


Barnen somnade gott efter en lång dag (: och jag kände mig alldeles slut i huvudet så det tog inte så lång stund förrän jag också somnade! Vi hade en härlig och trevlig dag tillsammans som tog all vår energi!

Ovido - Quiz & Flashcards