Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Sofie - 12 februari 2011 23:50

I stora drag så har min dag sett ut så här:  

  • Jag har börjat läsa den andra boken i millenium-serien, spännande!
  • Varit på utflykt i Montreux, underbart fint och verkligen en mysig plats! Skulle kunna tänka mig att semestra där en sommar!
  • Ätit himla god Fransk Thai mat ^^
  • Och tittat på solsidan!

    Det känns som att det har varit en väldigt lugn dag, som bara flutit på i sin egen takt och låtit tiden fyllas med fina vyer, spännande tankar och god mat!
    Nu ska jag avsluta min dag med att fortsätta läsa i den spännande boken (: Sov gott!
Av Sofie - 12 februari 2011 01:00

Jag har mega ont i baken nu !
Efter att ha suttit ner större delen av dagen och kvällen så kan jag knapp sitta längre, känns det som iaf.


De senaste dagarna har jag kännt mig lite stressad över den här franska kursen. Det visade sig vara mer uppgifter än jag trott och de visade också sig ta mer tid än vad jag hade väntat mig. Och jag har inte riktigt hunnit att sätta mig ner och komma in i det ordentligt så jag hoppades verkligen på att få komma in i "pluggandet" idag och att få bockat av det som ska vara klart denna veckan och mest av allt känna att jag lär mig något nytt!


Jag började dagen med att så fort jag vaknade slängde jag upp datorn i sängen och gick igenom det jag gjorde igår och kollade igenom facit för att se om jag klarat det. Och det blev goda resultat på det vilket gjorde att jag kände mig taggad till tusen att fortsätta plugga, lära och komma igenom det :)


Men innan jag satte igång så åt jag frukost och gjorde jobbet för dagen - städade lite (: och tog mig ut på en joggingrunda i den fortfarande så härliga solen! Det är alldeles lagom varmt/kallt att springa nu (: Rabblade i huvudet så mycket av de franska fraser som jag kunde komma ihåg samtidigt som jag sprang :P


Tillslut satte jag mig här för att riktigt fördjupa mig och sjunka in i mina franska studier, göra mina närvarouppg och lämna in skriftliga uppg. Och här har jag suttit sen dess :P har gjort lite avbrott för att hämta barn, äta mat och bäst av allt pratat med älsk <3


Nu känner jag mig äntligen lugn över kursen (: det känns som att det flyter på! Och jag känner mig framförallt nöjd med de arbete jag lagt ner idag! Ärligt talat tycker jag att det är roligt att plugga ^^ så länge jag har tid! Jag har gjort allt som skulle vara gjort denna veckan och dessutom gjort uppgifterna för mån och tis till nästa vecka (: nu ska allt bara repeteras men det tar jag i morgon!


Nu ska jag krypa ner i min nybäddade säng och njuta av de sista sidorna i min bok och äntligen få reda på hur det slutar (: jag känner mig stolt över att jag har lyckats hålla mig ifrån boken idag trots att det bara är typ 20 sidor kvar ^^


Sov sött!

Av Sofie - 12 februari 2011 00:57

Under min suttna tid här idag har jag också fått upptäcka och lära känna musik från den belgiska sångerskan och låtskrivaren Lara Fabian! Det är musik passar mig mycket bra!
Här är en av låtarna som jag fastnat för idag


Av Sofie - 12 februari 2011 00:46

Jag bara älskar dom!
Jordnötter är godare än godast - alltid!



När jag tänker Jordnötter så tänker jag först och främst på min underbara pappa    som så länge jag kan minna älskat och jordnötter och gör det fortfarande!
Därefter tänker jag på Farmor och Farfar - de hade alltid jordnötter på deras ovanvåning och även en liten grej som såg ut som en gammal kaffekvarn men i den stoppade vi jordnötter istället ^^
Oh sist men inte minst så tänker jag på Dumbo - den där lilla söta elefanten som kommer med storken (: äter han inte jordnötter? med skal på?

Inte bara det att de är goda (: det finns så mycket fint som jag assosierar till av bara tanken på jornötter!

Ovido - Quiz & Flashcards